Ga naar inhoud

Plattegrond magazijn linken aan stock (hulp nodig)


Peter_J

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

sinds een aantal jaren werken wij met een bestand in excel dat de plattegrond van ons magazijn weergeeft.  Deze plattegrond is gelinkt aan onze stock.  Dit is handig om onze stock te beheren alsook inkomende stock een plaats te geven. 

 

Ik stel echter vast dat de file zijn werk niet meer doet, wellicht omdat ik iets verkeerd doe.  Ik heb enkele bestanden toegevoegd ter verduidelijking.  WH MAP is onze plattegrond.  EMPTY locations zijn de lege locaties vanuit onze software.  De exacte stappen om te achterhalen welke locaties leeg en bezet zijn (zoals ik me herinner) hetvolgende:

 

1) WH Map openen (password macro in kleine letters)

2) de uiterst linkse tab geeft de plattegrond weer

3) voor ik de stock importeer vanuit onze software refresh ik via de knoppen refresh data' in tab 1 links onder & de refresh knop in 'new dave cap'.  Dit was van cruciaal belang.

4) in de tab new dave cap vindt u uiterst links (kolom A) de locatienummers (01001, 01002, ..) deze staan ook op de plattegrond.

5) in de tab new dave cap gebruikte ik in kolom B de functie filteren om te zoeken achter lege of bezette locaties (rood is bezet, lichtblauw is vrij, donkerblauw is wanneer een locatie meerdere palletplaatsen heeft), deze kleuren staan ook op de plattegrond.  Er was mij verteld nooit de functie sorteren te gebruiken maar steeds 'filteren op kleur'.

6) description gaf de locatie alsook de gangnummer weer

7) vervolgens importeerde ik een bestand vanuit onze software (de lege locaties).  Die voegde ik toe aan de WH MAP onder 'empty locations'

8.) in de tab new dave cap voegde ik tenslotte een kolom toe na 'color' waarna ik de formule verticaal zoeken gebruikte.  Ik wilde namelijk weten welke locaties nu bezet waren en welke vrij.  In de tab empty locations zocht ik m.a.w. deze informatie. 

 

Het lukt me niet meer te achterhalen welke locaties leeg zijn en welke bezit zijn.  Kan iemand me hier mee helpen?  Alvast bedankt.

 

 

 

 

 

WH MAP - tachometer.xlsm EMPTY LOCATIONS.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, bucky zei:

1) WH Map openen (password "macro" in kleine letters) Dit lijkt mij wel duidelijker.

muggenziften

1000.PNGmuggenziften werkw.Uitspraak:   ['mʏxə(n)zɪftə(n)] Verbuigingen:   muggenziftte (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen:   heeft gemuggenzift (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen zeuren over onbelangrijke kleinigheden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Peter_J zei:

muggenziften

1000.PNGmuggenziften werkw.Uitspraak:   ['mʏxə(n)zɪftə(n)] Verbuigingen:   muggenziftte (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen:   heeft gemuggenzift (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen zeuren over onbelangrijke kleinigheden 

Mensen met zulke reacties kunnen we op een fatsoenlijk forum missen als kiespijn.

En volgens mij was mijn post niet  bedoeld om te muggenziften, maar om te vertellen dat het wel verduidelijkt wat je password is.

Maar ja het is jou keuze: de groeten. 

 

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.