Ga naar inhoud

PC besmet door 3 virussen via pop-up


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heel goed doe het volgende:

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen abbs,

 

De Windows toets werkt weer, ook Microsoft Edge en de meldingentoets werken weer. De snelheid kan beter maar dat heeft te maken met de processor en het geheugen hebben uw collaga's mij vroeger reeds verteld :) .

Vraagje : Moet ikJjava update nog uit voeren om de recente versie te hebben en beter beschermd te zijn tegen malware ?

Wat kan je me aan bevelen als PC onderhoud om me te wapenen tegen malware besmetting in het algemeen?

Kan eer regelmatige scanning met Adwcleaner helpen ?

 

Bedankt voor uw suggesties

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Java moet je zeker gaan updaten: https://www.java.com/nl/download/


Dan voor het onderhoud, je gebruikt Malwarebytes al dus AdwCleaner hoef je niet erbij te gebruiken.
Die zetten we meestal in als er malware/adware word gevonden dus die mag weg.

 

 

Malwarebytes & Ccleaner kan je één maal per week je pc mee nakijken en of schoonmaken.

 

Met het onderstaande tool ruim je de tools op die we hebben gebruikt:

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:

  • Remove disinfection tools

59d6689e080a8-Screenshot-2017-10-5_Delfi
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak indien nodig ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag abbs,

 

Java update is uitgevoerd.

alle tools zijn opgeruimd.

Het herstelpunt is aangemaakt.

 

Ik krijg van antimalware -malwarebytes de opmerking dat mijn proefperiode is verlopen en dat ik de betalende premiumversie moet aanschaffen , net zoals bij Avast anti virus.

Zijn die betalende versies een meerwaarde ? Graag uw advies .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Buffalodiehard zei:

Ik krijg van antimalware -malwarebytes de opmerking dat mijn proefperiode is verlopen en dat ik de betalende premiumversie moet aanschaffen , net zoals bij Avast anti virus.

Zijn die betalende versies een meerwaarde ? Graag uw advies . 

 

Hier de handleiding hoe je Mbam instelt als gratis: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=325&t=21101

 

Dan over wel of niet betalen van een AV (anti-virus), als thuis gebruiker is het niet echt nodig en zorg ook dat er altijd maar één actieve AV draait op je pc.

Anders werken ze elkaar tegen waardoor je problemen kunt krijgen of vertraging.

Voordeel van een betaalde AV is geen reclames tussendoor en meestal iets meer functies.

Als Malwarebytes free is ingesteld is alleen Avast actief wat goed is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • abbs sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.