Ga naar inhoud

Vreemd geluid van pc


Aanbevolen berichten

In bijlage heb ik een video geupload van het geluid dat ik te horen krijg. Het is redelijk slecht hoorbaar in het filmpje, maar het is het terugkerend geluid dat niet normaal is vind ik.

Ook voel ik de vibraties van het geluid langs de zijkant (door het paneel)

Wat zou dit kunnen zijn? Mijn eerste guess is een defecte HDD ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik het helaas niet hoor. Maar dat kan ook mijn leeftijd zijn :)

Je hebt het over vibraties. Wanneer je deze hoort, kun je dan ook voelen of ze van de schijf afkomen? Meestal wanneer een harde schijf als deze het gaat begeven, begint hij te tikken.

Ik vermoed hier eerder dat één van de ventilatoren niet meet optimaal draait en gaat "slingeren". Dit kan ook behoorlijke vibraties veroorzaken.

aangepast door Captain Kirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vibraties of resonanties in een computer zijn vaak moeilijk te lokaliseren, vaak word het geluid wat je hoort verspreid door de metalen behuizing en is het niet te zeggen waar het vandaan komt.

Het is idd moeilijk te horen in het filmpje maar mij lijkt het een resonantie van een ventilator, heb je de ventilators aangesloten op een controller of zijn ze ingeplugd op het moederbord?

Je kan de ventilators van je behuizing eens allemaal loskoppelen om te kijken wat effect dit geeft. Een andere mogelijkheid is dat ventilator van je processorkoeler te snel op en af geregeld word door het moederbord maar dat kan verholpen worden door instellingen in het BIOS. Je kan wel proberen om de processorkoeler met je wijsvinger wat af te remmen om te zien of dat daadwerkelijk zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.