Ga naar inhoud

W10 Contextmenu Aanpassen


SAHAT

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.

 

Ik zou graag mijn contextmenu willen opschonen (zie bijlagen), alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen.

Zo zou ik bijvoorbeeld graag "Kopiëren naar", "Snelkoppeling maken",  "Verwijderen" en "Op apparaat weergeven" uit mijn file context menu willen halen. Niet alleen de locaties die de pijltjes weergeven, maar de kopjes zelf ook.

Uit mijn explorer context menu zou ik graag "Delen met" wilen verwijderen.

Ook, indien mogelijk, dat een nieuw tekstdocument aanmaken (via explorer context menu) niet via "Nieuw --> Tekstdocument" gaat maar dat "Tekstdocument" gewoon in (explorer) contextmenu staat onder de andere opties.

 

Ik weet bijna zeker dat dit mogelijk is, maar hoe weet ik niet..

 

003.png

 

001.png

 

002.png

aangepast door SAHAT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er veelbelovend uit. 
Ik heb het programma gedownload en verkend, echter ben ik niet zo bekend met de 'Extension names' die Windows zelf en ook ShellExView gebruiken.
Zo zou ik bijvoorbeeld graag "Kopiëren naar", "Snelkoppeling maken",  "Verwijderen" en "Op apparaat weergeven" uit mijn file context menu willen halen. Niet alleen de locaties die de pijltjes weergeven, maar de kopjes zelf ook.
Onder welke 'extension name' vallen deze? Zodra ik de namen namelijk weet, kan ik ze opsporen in het ShellExView en uitschakelen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.