Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.

Ik zou graag mijn contextmenu willen opschonen (zie bijlagen), alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen.

Zo zou ik bijvoorbeeld graag "Kopiëren naar", "Snelkoppeling maken",  "Verwijderen" en "Op apparaat weergeven" uit mijn file context menu willen halen. Niet alleen de locaties die de pijltjes weergeven, maar de kopjes zelf ook.

Uit mijn explorer context menu zou ik graag "Delen met" wilen verwijderen.

Ook, indien mogelijk, dat een nieuw tekstdocument aanmaken (via explorer context menu) niet via "Nieuw --> Tekstdocument" gaat maar dat "Tekstdocument" gewoon in (explorer) contextmenu staat onder de andere opties.

Ik weet bijna zeker dat dit mogelijk is, maar hoe weet ik niet..

003.png

001.png

002.png

aangepast door SAHAT

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Dat werkt inderdaad, alleen wil ik graag niet alleen de locaties zelf weg hebben, maar ook het "kopiëren naar" gedeelte, en de andere opties (zie mijn eerste bericht)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Dat ziet er veelbelovend uit. 
    Ik heb het programma gedownload en verkend, echter ben ik niet zo bekend met de 'Extension names' die Windows zelf en ook ShellExView gebruiken.
    Zo zou ik bijvoorbeeld graag "Kopiëren naar", "Snelkoppeling maken",  "Verwijderen" en "Op apparaat weergeven" uit mijn file context menu willen halen. Niet alleen de locaties die de pijltjes weergeven, maar de kopjes zelf ook.
    Onder welke 'extension name' vallen deze? Zodra ik de namen namelijk weet, kan ik ze opsporen in het ShellExView en uitschakelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
    Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.126
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Tom Meulemans
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door eddyP
        Beste ,
        Op een nieuwe PC heb ik een interne kaartlezer geistalleerd .
        met deze kaartlezer kan je naast SD ook CF kaartjes lezen.
        de SD en USB aansluitingen van de kaart werken perfect.
        De CF werkte niet .
        Updates van de chipset van het moederbord , Bios update en windows update 
        zorgden ervoor dat de CF nu kan gelezen worden .
        Echter ... wanneer je de CF kaart uit de pc haalt en dezelfde of een andere insteekt,
        wordt deze niet gezien . De enige oplossing is de pc koud op te starten .
        Dan kan de CF terug gelezen worden .
        Dit is natuurlijk niet werkbaar wanneer je met verschillende kaarten wilt werken .
        het moederbord is een GIGABYTE H310M S2H S1151 MATX USB3.0 DDR4
        De kaartlezer is een ADJ 
        wie kan mij op het juiste spoor zetten ?
        alvast bedankt 
        EddyP
      • Door JDAV
        Ik weet niet of dit ermee te maken heeft maar sinds ik mijn laptop op mijn stagebedrijf heb gebruikt (met de wifi daar) heb ik dit probleem. Ik probeer de scannen, en krijg dan de melding dat het programma is uitgeschakeld. Hopelijk kunnen jullie helpen en wordt het niet erger. Ik gebruik Windows 8.1, 64.
      • Door gwnAndy
        I am going to build a new pc verry soon, my old pc just has all of the files on one 1T hdd but i want to try an (M.2) ssd. I would like to only have the Windows folder on an ssd but not my other folders in the 'C:' drive letter (users, program files, program files (x86), ...) those i would like to have on an 2T hdd but still being in the same 'C:' drive letter, while i have tried many tutorials i can't find anything appropriate for what i would like to achieve. If you know how ik could achieve this please let me know.

tanks in advance
      • Door Indy De Jong
        Ik heb echt geen idee. 
        Al de methode geprobeerd van regback. Loop alleen al vast bij stap 1

c:\windows\system32\config 
          alleen hier zegt hij ..... path not found
        Bij me windows map op me D schijf is geen config file... geen idee..
        Helluuup!  System restore doet het niet startup settings doen het niet go back to previous version doet het niet en startup repair... naja helemaal niet

• Door Chewie70
        Tot hier toe werkte ik enkel met backups van mijn dataschijf. Maar ik wil nu een systeemkopie maken zodat ik bij een ernstig probleem niet steeds opnieuw Win10  + software moet herinstalleren.   Wanneer ik een 'systeemkopie' wil maken, selecteer Win10 zelf het volgende: EFI Systeempartitie, Windows Herstelomgeving (Systeem),   (C:) (Systeem)  en Data(K:)(Systeem).   Maar ik wil de K-schijf helemaal niet in die systeemkopie. De data op mijn K is al gebackuped naar 2 externe schijven.  Ik kan die K: echter niet verwijderen uit de lijst voor de systeemkopie, waardoor de systeemkopie 1,12 Gb in beslag neemt, maar mijn externe schijf is kleiner dan 1 Gb.  Waarom selecteert Win10 automatisch mijn K-schijf en waarom kan ik die niet verwijderen..?
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.