Ga naar inhoud

trojaans paard?


Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen,

 

Na het downloaden van Aladdins`Cave of wonders (1992,ms dos spel) , via Pirate Bay begonnen de problemen met internet. Vooral erg traag en uiteindelijk steeds de melding "kan server niet vinden,please try again",

De pc uitdoen en opstarten helpt voor 5 minuten .

Vervolgens kwam ik erachter dat Microsoft Edge wel --beperkt--internet gaf,en Mozilla Firefox ,mijn standaardbrowser, niet.

 

Het beperkte zit erin dat algemene sites zoals krantenwebsites wel werken en dat de startpagina van de sites waarvoor je je in dient te loggen grotendeels zichtbaar is,op een klein detail na. Het inlog en registratievakje. Dat is dan verdwenen.

Je kan ergens op die startpagina wel "registeren"aanklikken,en het scherm dat zich dan opent vraagt om je email adres, maar dat scherm lijkt in geen velden of wegen op de échte inlog/registratieprocedure.

 

Ik heb op mijn 2e pc de internet kable getest, en die werkt. Ik heb ook de startpagina van de inlogsites op pc 2 bekeken en vergeleken met die van pc 1, en ik heb adware cleaner en malwarebytes en hijack this op pc 1 losgelaten,en dat leverde wel geinfecteerde bestanden op,die ik verwijderd heb,maar de mol, de achterdeur, het trojaans paard (? ) is niet weg.

 

Verdere opmerkelijkheden, bij het doorspitten van alle bestanden van pc1 probeerde ik een anatal files te verwijderen,die ik als administrator er maar niet verwijderd kreeg. Ik had zogenaamd geen toestemming dat e doen.

 

en oja....in dik 15 jaar tijd is dit mijn eerste Pirate Bay probleem

 

Wie kan mij vertellen wa tik moet doen om dit paard weggegaloppeerd te krijgen?

Alvast mijn dank voor het lezen van dit verhaal,

 

bm.silverlake

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

 

Ik ben geen politie agent maar wil je wel wijzen op het gebruik van "Pkirate Bay" dat dat onder illegaal downloaden valt.

Wij als forum mogen hierbij geen hulp of wat dan ook bieden hier na te lezen: https://www.pc-helpforum.be/topic/43625-forumregels/

 

Ik wil je helpen om je pc schoon te maken maar dan het gebeuren dat ik illegale dingen laat verwijderen.

Aan jou wat je wil, als je een schone pc wil mag je het volgende doen:

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

 

1. Download de 5925391bc2e6f-EmsisoftEmergencyKit_100.iEmsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.

  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent, wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u op "Malware scan" wanneer u de melding "om PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • BELANGRIJK: Wanneer de scan gereed is verwijder niks en plaats ook niks in "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" sla dit bestand op b.v. je bureaublad en sluit EmsisoftEmergencyKit.
  • Plaats nu het gemaakte logje als als bijlage in je volgende antwoord.
    (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam scan_xxxx.txt).

 

 

2. Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Abbs,

 

Ik ben ermee bezig,en voor zover ik in het rapport van EmsisoftEmergencykit kan zien,zijn er geen bedreigingen geconstateerd.

 

Maar nu even iets anders: In mijn eerste bericht gaf ik aan niet in te kunnen loggen bij de spelletjeswebsite,en dat het inlog/registeren button ontbreekt en ook bij deze website, pchelpforum.be krijg ik wél het normale inlogscherm, en daarna de  foutcode 25119/1.

Is dat jullie foutcode?

 

Ik zit nu op pc 2 en daar gaat het inloggen prima, ,zoals je ziet, Wat ik nu morgen ga doen is op pc 1 die logjes fotograferen,en dan via de sd kaart op pc 2 naar hier doorsturen.

 

Misschien niet onbelangrijk: pc 1 en pc 2 zijn op geen enkele wijze met elkaar verbonden en aan wifi doe ik niet. De internetkabel zit óf in 1, óf in 2.

En óf 1 staat aan, óf 2 staat aan.

 

 

Dank en groet en tot morgen, bm.silverlake

aangepast door bm.silverlake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ,

 

De tool FRST staat op deze locatie: Running from C:\Users\bm silverlake\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\TempState\Downloads

Open die Downloads map en sleep de tool FRST daaruit naar het bureaublad.

 

Stap 1.

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

fixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Stap 2.

Download CKScanner by askey127 from Here & save it to your Desktop.

  • Right-click and Run as Administrator CKScanner.exe then click Search For Files

  • When the cursor hourglass disappears, click Save List To File

  • A message box will verify the file saved

  • Double-click the CKFiles.txt icon on your desktop then copy/paste the contents in your next reply

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Abbs,

 

Heb even vervelend nieuws,maar de tool FRST op de door u  genoemde locatie kan ik niet vinden. Ik kom tot C:\Users\bm silverlake\.......en alles nu volgend is er niet, of onvindbaar:  AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\TempState\Downloads

 

Via zoeken p[ verschillende termen en gewoon ouderwets alles aanviken,en blijven doorklikken, levert ook niets op. Zal ik het FRST gewoon opnieuw downloaden,en nu beter?

 

groet en dank, bm silverlake

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.