Ga naar inhoud

internet


Aanbevolen berichten

Ik werk met asus N751JK ik heb allang problemen met internet Daarom heb ik indertijd een netwerkadapter aangeschaft en is dat opgelost meer ik heb toch een vraag soms verwijder ik de netwerkadapter en blijf ik een hele tijd internet behouden ik was een week op hotel aan zee en daar heb ik mijn netwerkadapter niet moeten gebruiken en ik had steeds altijd internet ,

Heeft iemand daar een verklaring voor,

Ik dank bij voor baat,

Lowie12

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kom waarschijnlijk dat je bij u thuis mogelijk geen rekening mee houdt dat uw laptop wifi heeft maar ook Widi

Wifi ken je maar Widi betekend bijvoorbeeld draadloos verbinding maken met uw TV

Kijk eens bij uw verbinding welke verbinding je op dat moment hebt. (geen netwerkadapter gebruiken want dat heb je niet nodig)

Test eens door op FN + F2 te klikken

 

Eventueel driver (klik) opnieuw installeren voor wifi

 

Widi wordt door uw processor gestuurd.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag stegisoft,

Als ik de netwerkadapter verwijder dan is er geen enkel netwerk beschikbaar bijgevolg heb ik ook geen internet als ik op drive klik zie ik nergens staan opnieuw installeren voor wifi als ik via taakbeheer net werkadapters klik en zoeken krijg ik de melding zoals je kan zien in mijn printscreen testen fn+F2 is vliegstand maar die staat uit,

Groetjes lowie12

yqadsayy.42 am.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik rechts naast start op vergrootglas en typ net en klik op netwerkstatus

Klik daar op wifi en dan ziet je bekende verbinding weergeven of zo.

Je ziet daar verschillende verbinding en klik wifi verbindingen en klik dan op vergeten.

Haal dan uw netwerkadapter  eruit en start de laptop opnieuw op.

Ziet je nu zonder netwerkadapter wifi of eventueel op FN + F2 klikken om wifi activeren.

Let op: sommige laptop hebben vooraan een schuifbalk op internet te activeren. (Ik heb zo'n een laptop van Asus maar andere model)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had alles uitgevoerd zoals je had beschreven en ik had internet zonder de stik adapter maar wanneer ik de laptop afzette en daarna terug opstarte was de internet weer verdwenen en moest ik de stik terug aansluiten om internet te hebben

Groetjes Lowie12 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik rechts naast start op vergrootglas en typ net en klik op netwerkstatus

 

Klik dan nu op wifi en dan rechts bovenaan op Adapteroptie wijzigen

Staat daar uw oude wifi verbinding actief?

 

Nota: ook kijken of uw firewall uw internet niet blokkeert.

Meestal gebeurd dat bij update van virusscanner.

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar staat breedbandverbinding wel aan.

Wat is dat?

72 Mbps is wel heel langzaam internet. ( in mijn geval is dat 800 Mbps)

Telenet-17E89 is dat uw standaard wifi of heb je nog wifi signalen?

Nota: Telenet-17E89 kan je gemakkelijk een nieuwe SSID naam geven.

 

Je moet wel op wifi met de rechtermuisknop op starten klikken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.