Ga naar inhoud

Geen beeld op monitor


Aanbevolen berichten

Dus ik heb een nieuwe pc gebouwd en alles leek goed te werken en ik geraakte in de bios. Maar bij het opnieuw opstarten ervan brand er een geel/oranje led op de moederbord. In de handleiding ervan wordt er vermeld dat het lichtje bij DRAM hoort.

 

bij het opstarten brand de rgb van de moederbord, ram, case fans en gpu. De cpu fan draait ook. Ik krijg alleen geen beeld.

 

De moederbord die we hebben is Asus rog strix x470 gaming f en de ram corsair vengeance rgb pro 3200mhz 16gb ( 2modules) cpu ryzen 7 2700x Gpu rtx 2080.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Facombuild, weet jij al iets meer want ik heb een zeer gelijkaardig probleem?

 

Mijn PC ging plots tijdens het werken (bekijken foto) naar een zwart scherm. Bij het opnieuw proberen op te starten geraak ik niet meer verder dan een zwart scherm, geen boot scherm (beeldscherm gaat in 'power save' onmiddellijk na het starten)

 

1. Diagnose bij het starten:

- Power led brandt bij starten

- Case fans (2x) draaien, cpu fan (4 pins) niet

- DVD-station hoor ik starten (typisch geluid + licht)

- Ethernet-poort: oranje lampje blinkt aan/uit

- Numlock keyboard en laser optische muis werken NIET (geen lichtje numlock, geen lichtje onderaan optische muis)

- Geen beeld (beeldscherm gaat in standby en krijgt geen signaal)

- Reset knop werkt niet (reageert niet)

- Power 5 seconden ingedrukt houden (om uit te zetten op de 'harde manier') werkt niet.

 

2. Wat heb ik al geprobeerd:

- onboard display ipv grafische kaart: zelfde reactie

- nieuw mobo: zelfde reactie

- zonder geheugenmodules / met een andere geheugenmodule: zelfde reactie

- ik heb ondertussen een nieuwe CPU besteld maar vrees dat het dat ook niet zal zijn.

 

De reactie met een nieuwe CPU valt nog te bezien, maar indien opnieuw zelfde reactie dan blijft er imo alleen nog de voeding over (en de harde schijf?) die het verschil maken tussen huidige pc en volledig nieuwe pc met andere componenten. Gezien de pc gewoonweg niet wil booten kan ik moeilijk geloven dat de harde schijf er iets mee te maken heeft..

Heeft iemand anders misschien een idee wat er mis kan zijn? Ik heb in mijn leven al meer dan 30 pc's gebouwd en heb al veel gezien maar dergelijke 'onlogische' rotzooi ben ik nog niet tegengekomen.

 

Enige hulp/tips worden ten zeerste geapprecieerd! Ik word er helemaal onnozel van.. 

 

aangepast door g0ddude
schrijffouten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi g0ddude,

Vermeld even welk moederbord je gebruikt, processor, grafische kaart en de juiste geheugen specificaties.

Welke voeding gebruik je in je nieuwe pc merk en type graag en is welke behuizing word alles ingebouwd?

De kans dat het aan je harde schijf gaat liggen is klein, want dan zou je alsnog beeld moeten krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af.

Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.