Ga naar inhoud

Probleem miet opgelost!


Aanbevolen berichten

Hier toch nog terug op mijn vorige probleem/ topic  over Browser en Malware/ virus.

Alles werkte prima  en ben zeer goed geholpen maar bemerk nu dat het probleem met het opstarten van mijn laptop het openen van mijn browser en nu ook het openen van mijn bestanden moeilijk gaat.

Als ik de laptop weer opnieuw opstart lijkt het probleem opgelost en werkt de Laptop prima maar dat is natuurlijk niet de bedoeling om de laptop 2x  te starten.

Graag toch nog wat hulp a.u.b. !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Doe eens een online scan (neem er de tijd voor kan enkele uren duren)

 

Download de ESET Online Scanner naar je bureaublad.
 
Eset Online Scanner uitvoeren.

  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", Eset opent klik op Get started.

  • Wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer klik op Ja, "Terms of use" opent klik op de knop "Accept".

  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Get started" aan.

  • Bij Before we start... vink "No thanks, I am not interested en Disable feedback system" aan en klik "Continue".

  • Bij Choose a scan type kies "Full Scan".

  • Bij Detection of Potentially Unwanted Applications vink:

    - Enable ESET to detect and quarantine potentially unwanted applications

  • Klik op "Start scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.

Na het scannen:

  • Als er niks word gevonden klik op "Continue", en als laatste "Submit and close".

  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save scan log" geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.

  • Klik vervolgens een aantal maal op "Continue" en als laatste op "Submit and close".

  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Er zijn bedreigingen gevonden maar kan het bestand niet opslaan . Ik heb een afbeelding gemaakt van het scherm maar wil voor ik het

programma afsluit weten of ik de optie "Restoere cleaned Files< eerst maar doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dat is het download bestand van Ccleaner (er lift een toolbar mee) niks ergs gelukkig dus Eset mag je afsluiten.

Ik zie verder geen malware dus we moeten ergens anders zoeken, doe het volgende:

 

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.

  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld (dit hoef je niet te plaatsen).
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.

 

Hoe werkt de pc nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, agie zei:
  Toon verborgen inhoud

 

Reageert nu prima...maar ik kijk het even aan of dit zo blijft, oké?

Oke, dit is een test maar zet als eerste weer je virusscanner aan dan weet je dat je weer beschermt bent.

Daarna kan je even rustig testen, blijft het goed gaan kan je één voor één de items weer inschakelen met tussen tijds- herstart om te testen of de pc goed blijft werken.

Doet hij dat niet dan weet je welk programma dit veroorzaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.