Ga naar inhoud

Taakbalk loopt vast


Aanbevolen berichten

7 uren geleden, Iritepiet1 zei:

Zou er alsjeblieft iemand willen reageren? :)

Mijn excuses!. Mijn overvolle agenda is er de oorzaak van dat ik je onderwerp uit het oog verloren had.

 

Aan de hand van de Speccy log stel ik vast dat het schijfgebruik van je SSD op de limiet zit. Dat kan de installatie van een nieuwe versie van Windows 10 in de weg staan.

 

Van je interne  harde schijf van 1 TB is slechts 160 GB in gebruik.

Ik raad je aan om een flinke portie data naar die schijf (D-partitie) te verplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dat kan daar ook een oorzaak van zijn? Oei, want mijn hele systeem staat op mijn SSD geïnstalleerd en ik heb al een groot deel van mijn bestanden op de D-schijf staan. Dan zal ik toch maar eens kijken of ik inderdaad niet wat kan verplaatsen...

Ik heb nu trouwens Windows 10 geüpdatet en het taakbalkprobleem is nog niet voorgekomen! Natuurlijk kan dat altijd nog gebeuren, maar ik heb goeie hoop van niet en nu is mijn laptop in ieder geval up-to-date!

Heel erg bedankt voor jullie (nu toch wel snelle) antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Iritepiet1 zei:

Dan zal ik toch maar eens kijken of ik inderdaad niet wat kan verplaatsen...

Opgelet, enkel je persoonlijke bestanden verplaatsen en zeker niets van Windows of je programma's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je probleem is van de baan - mooi.

Wat je kan doen: je Mijn documenten verplaatsen naar de D (NIET gewoon door knippen en plakken! - er is een vaste procedure voor)

want ik merk dat je schijf voor ong 85% vol zit, dus ik vermoed twee dingen:

> je Mijn Documenten staat op de C (en neemt veel plaats in)

> mogelijk zijn er nog oude upgradebestanden aanwezig die ook nog veel plaats innemen. (mogelijk zelfs van je 1803-overgang, die normaal wel moeten gewist geweest zijn, maar die mogelijk nog achtergebleven zijn?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de upgrade naar versie 1903 bevat de map Windows old inderdaad je vorige versie. Die laat je best staan zolang je er nog niet zeker van bent dat je huidige versie normaal werkt.

 

6 minuten geleden, Passer zei:

Wat je kan doen: je Mijn documenten verplaatsen naar de D (NIET gewoon door knippen en plakken! - er is een vaste procedure voor)

Ik raad je aan enkel de INHOUD van je persoonlijke mappen te verplaatsen en zeker niet de mappen zelf. Voor dat laatste bestaat inderdaad een speciale procedure maar sinds Windows 10 raad ik die niet meer aan. Waarom niet? Wel omdat Microsoft bij de tweejaarlijkse upgrades niet in de gaten heeft dat de locatie van de persoonlijke mappen verplaatst is en daarom nieuwe persoonlijke mappen (lege mappen) aanmaakt onder C:\Users.

Het gevolg is dan dat je van je persoonlijke mappen een dubbel hebt. Dus twee mappen "Documenten" enz.

U kan zich al voorstellen wat een chaos dat teweeg brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.