Ga naar inhoud

Taakbalk loopt vast


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Op mijn Windows 10-computer loopt mijn taakbalk (mijn Mozilla Firefox ook weleens, maar voornamelijk mijn taakbalk) regelmatig vast. Ik zie ook nooit echt een verband tussen een bepaald programma dat ik opstart en dat hij vastloopt ofzo, het lijkt willekeurig te gebeuren. Ctrl+alt+delete en dan 'taakbeheer' selecteren lost het altijd tijdelijk wel weer op, maar ik wil gewoon een permanente oplossing want het is heel irritant.

Hebben jullie een oplossing voor mij?

 

Groetjes Iritepiet1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iritepiet1,

sorry dat dit blijven liggen is, 'k heb Droskes aandacht even terug op je vraag getrokken.

 

Ik weet niet in welke richting hij wilde werken (en 'k wil die dus niet doorkruisen), maar waar ik al dadelijk aan dacht: je hebt nog de 1803 - versie lijkt me

(klopt?)

Zo ja: ondertussen is er al de 1809 en nu al enkele weken de 1903.

Ik heb zo het stille idee dat je problemen wel zullen opgelost zijn als je naar de 1903 over gaat. Zie je dit zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik bedoel dat: klik rechts op je windowsknop (links onder in de taakbalk) - klik daar op Systeem

In het venster dat je krijgt scroll je rechts wat naar beneden tot je dit ziet:  image.png.ba840ab446bb371cfeb5315b6ac0026a.png

 

Wat staat daar bij jou, bij Versie?  1803, 1809 of 1903 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst eens bij je updates of hij al niet aangeboden staat: zie je dus dit?

 

image.png.2c1f6fba9061493576bc36b6a2cf6b22.png

 

Als je dat ziet, klik dan op Nu downloaden en installeren.

Bedenk hierbij: ontkoppel best alle sticks en externe schijven die zouden aangesloten zijn

en bedenk ook dat het - afhankelijk van de snelheid van je systeem èn van de snelheid van je internetverbinding het 1,5 à 3 uur kan duren.

(waarbij je echter langer dan de helft van die tijd gewoon je computer kan blijven gebruiken. Als alles binnengehaald en voorbereid is, krijg je de vraag tot herstarten en vanaf dan moet je hem laten doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook toen ik refreshte, kon ik de nieuwe update niet zien. Maar ik heb nu via de site van Microsoft de update-assistent gedownload en nu is hij aan het updaten. Dankjewel! Hopelijk haalt dit het probleem weg! :) Ik dacht altijd dat ik dit wel kon, maar ik zit te weinig achter de laptop tegenwoordig geloof ik XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.