Ga naar inhoud

Kan Chrome niet naar Nederlands instellen


Impala

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Impala zei:

In verkenner zie ik nu windows.old staan op datum van vandaag, met alle data en documenten aanwezig (gelukkig).

Inderdaad, alle persoonlijke mappen zijn aanwezig in windows.old -> gebruikers -> naam vandaag om 15:12.

Ook is er een map met win10upgrade bijgekomen vandaag om 11:16.

Als ik het goed begrijp is er een major upgrade geweest en heeft die gezorgd voor de huidige situatie.

Dan zou het toeval geweest zijn dat ik  juist toen de laptop opnieuw opstartte met de powerknop moest uitschakelen en weer opstarten.

 

Ik ging er van uit dat ik die windows.old in een keer terug kan zetten of alle bestanden handmatig kan kopiëren naar de betreffende mappen.

Ik hoor het graag, groetjes,

Impala. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

9 uren geleden, Impala zei:

Inderdaad, alle persoonlijke mappen zijn aanwezig in windows.old -> gebruikers -> naam vandaag om 15:12.

Je begrijpt me totaal verkeerd.

Ik vroeg je of de data in de gebruikersmappen nog aanwezig waren en u antwoordt dat ze inderdaad in de map Windows OLD aanwezig zijn. ja, natuurlijk zijn ze daar aanwezig, dat weet ik ook, maar dat was mijn vraag niet.

9 uren geleden, Impala zei:

Ik ging er van uit dat ik die windows.old in een keer terug kan zetten of alle bestanden handmatig kan kopiëren naar de betreffende mappen.

Je moet niets terug zetten als alles nog aanwezig is in de originele mappen van de gebruiker. Ga daar eens kijken a.u.b. Ik vroeg het eerder ook al tweemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zaten niet op dezelfde golflengte, waarvoor excuses. Ik zie nu bij Acer -> Gebruikers -> Naam dat alle mappen zoals documenten, video, foto's enz. van de gebruiker nog aanwezig zijn. Dan moet er inderdaad ook niets teruggezet worden.

Mijn vraag is dan hoe de laptop weer kan opstarten met alle geïnstalleerde programma's, pictogrammen enz. zodat de gebruiker onmiddellijk zijn vertrouwde bureaublad krijgt? Heeft het iets te maken met gebruikersaccounts?

Groetjes,

Impala.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Impala zei:

Ik zie nu bij Acer -> Gebruikers -> Naam dat alle mappen zoals documenten, video, foto's enz. van de gebruiker nog aanwezig zijn. Dan moet er inderdaad ook niets teruggezet worden.

Je bent toch steeds zo onduidelijk hoor. Dat die mappen aanwezig zijn dat dacht ik wel maar zit er ook nog iets in, om het simpel te zeggen. Want dat zeg je niet met die woorden. Omdat ook de map Bureaublad een gebruikersmap is, en deze niet leeg gemaakt is, zouden ook de bureaublad pictogrammen nog aanwezig moeten zijn.

Als de eerder geïnstalleerde programma's verdwenen zijn dan heb je de bewerking Je pc vernieuwen zonder dat dit invloed heeft op je bestanden in Windows 10 uitgevoerd en had je zeker niet mogen doen zolang je niet over een back-up beschikt.

In die handleiding staat ook duidelijk het volgende:

Quote

Programma’s die je hebt geïnstalleerd na de installatie van Windows 10 worden verwijderd.  Apps uit de Windows store blijf je behouden.

 

Je krijgt ook een lijst van programma’s te zien tijdens het proces die je achteraf moet herinstalleren.

 

Maak ook eerst een back- up en zorg dat ook alle persoonlijke bestanden op een ander medium staan.

 

Hieronder enkele back-up programma’s met handleiding.

Als je dat ook gedaan hebt dan is er niets aan de hand en weet je welke programma's de eigenaar had geïnstalleerd en kun je ze opnieuw installeren.

Ook is het verstandig vooraf een aantal screenshots te maken van persoonlijke voorkeuren van de eigenaar/gebruiker, zoals van het bureaublad en de geïnstalleerde programma's. Dat is iets dat ik altijd doe.

aangepast door droske
Een scherp kantje verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag, alle mappen hebben hun inhoud behouden, ook de mappen Bureaublad, Program Files enz. met alles er in. Dus alle programma's en data zijn nog aanwezig. Ben nu bezig alles in de resp. mappen terug te plaatsen tot alles in orde is. Uiteindelijk is dat de oplossing die ik eerder zocht denk ik.

De bureaublad pictogrammen staan ondertussen weer op hun plaats.

Ik maak bij iedere stap die ik doe een herstelpunt, ik ga ervan uit dat dit een goede manier van werken is.

 

aangepast door droske
Enkele scherpe kantjes verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Impala zei:

Ik maak bij iedere stap die ik doe een herstelpunt, ik ga ervan uit dat dit een goede manier van werken is.

 

Dat is toch wel overdreven. Ik raad het regelmatig terugzetten van een systeemherstelpunt ook af.

 

9 uren geleden, Impala zei:

Dus alle programma's en data zijn nog aanwezig.

Hoe verklaar je dat die programma's daar nu plots weer staan.

 

10 uren geleden, Impala zei:

Mijn vraag is dan hoe de laptop weer kan opstarten met alle geïnstalleerde programma's, ............;

 

aangepast door droske
Een scherp kantje verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws, de laptop is volledig in orde, alle persoonlijke bestanden staan terug in hun oorspronkelijke mappen, alle programma's werken weer, Windows 10 is up to date. Dank aan iedereen die meehielp, uw hulp werd zeer op prijs gesteld.

Hier kan dan ook een slotje op.

Groetjes,

Impala.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.