Ga naar inhoud

Foto's zoeken volgens locatie


rudi d.

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Voor een Iphone gebruiker is het normaal dat je in je foto's kunt zoeken op locatie.

Voor mijn werk neem ik nogal wat foto's van werven die dagelijks worden ge-upload via dropbox naar mijn bureau-pc.

Maar op de pc zie ik niet direct de optie om daar ook te zoeken op gemeente of straat.

Iemand een idee of dit op een of andere manier ook kan?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze app had ik ook al gevonden, en werkt perfect om de locatie van de foto op te zoeken.

Maar ik wil het andersom doen, dus tussen al mijn foto's zoeken naar degene die op die specifieke plaats genomen zijn.

Zie foto hoe ik het met de Iphone doe.

Misschien kijk ik erover maar met GeoSetter lijkt me dat niet te lukken.

2019-07-07 12.27.02.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/7/2019 om 21:37, rudi d. zei:

Voor mijn werk neem ik nogal wat foto's van werven die dagelijks worden ge-upload via dropbox naar mijn bureau-pc.

Maar op de pc zie ik niet direct de optie om daar ook te zoeken op gemeente of straat.

Iemand een idee of dit op een of andere manier ook kan?

Ik neem aan dat je op de pc wilt zoeken.

 

19 minuten geleden, rudi d. zei:

Deze app had ik ook al gevonden, en werkt perfect om de locatie van de foto op te zoeken.

Maar ik wil het andersom doen, dus tussen al mijn foto's zoeken naar degene die op die specifieke plaats genomen zijn.

Op de pc toch?

 

Volgens dat artikel kunt je met GeoSetter doen.

 

Quote

Nu heb je dus een gpx-bestand (het spoor) waarin de benodigde locatiegegevens staan. Dit bestand heb je naar jezelf gemaild, of opgeslagen in bijvoorbeeld Dropbox of Google Drive. Sla dit bestand nu op in een map van je computer. Zet ook de foto's van je camera over naar de computer zoals je dat normaal ook doet. Nu hoeven we alleen nog de juiste locatiegegevens aan de foto's toe te voegen. Daar komt het gratis programma GeoSetter goed bij van pas. Tijdens of na installatie kan een melding verschijnen dat (een nieuwe versie van) ExifTool nodig is. Sta dit toe, want GeoSetter gebruikt dit programma om foto's aan te passen. Start GeoSetter en blader naar de map waarin je foto's staan. Kies Foto's / Selecteer alles en daarna Foto's / Synchroniseer met GPS gegevens bestanden. Wijs in het volgende scherm bij Synchroniseer met gegevens bestand het gpx-bestand aan. Klik op OK en GeoSetter gaat aan de slag. Na afloop is in een venster te zien hoeveel foto's van locatiegegevens kunnen worden voorzien. Kies Ja om door te gaan. Het verwerken kan wel een tijdje duren. Zodra alles klaar is, sla je de gegevens daadwerkelijk op in de fotobestanden via Bestand / Bewaar wijzigingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/7/2019 om 12:54, iEscape zei:

Ik neem aan dat je op de pc wilt zoeken.

 

Op de pc toch?

 

Volgens dat artikel kunt je met GeoSetter doen.

 

 

Idd zoeken op de pc. Die Geosetter is wel een compleet programma, maar om te zoeken op bv straatnaam heb ik nog niet gevonden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.