Ga naar inhoud

Hoe weet ik of mijn videokaart van mijn laptop kapot is?


Aanbevolen berichten

Sinds 3 dagen geleden denk ik dat mijn laptop kapot is, om de 5 seconden hoor ik precies iets botsen tegen de wand van iets in mijn laptop. Ik zou het geluid beschrijven als het gepiep van een muis. Sinds ik dit heb kan ik games de eerste 2 minuten spelen zonder problemen ( geen zware games op 100/150 FPS ) maar erna krijg ik om de minuut laggspikes van 0/5 FPS waarbij mijn laptop gewoon kan freezen voor eventjes en dan begint het rond de 30 a 50 FPS te schommelen dus niet zoals het begin van het spel. Ik vermoed dan ook dat het probleem ligt bij mijn videokaart omdat ik tijdens deze zware laggspikes mijn taakbeheer laat open staan en daar mijn GPU van 20 procent naar 100 springt tijdens de laggspikes. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij vertellen of mijn vermoeden klopt en wat ik hier aan kan doen? 

Specs ; 
Nvidia Geforce GTX 1050 4GB
16 GB RAM
Intel i7-8750H 2.20 Ghz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

 

 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord maar ik heb op een magische wijze hem terug kunnen repareren en het geluid is ook verdwenen. Ik heb lichtjes geklopt op de plek waar het geluid vandaan kwam en plots stopte het geluid en dus ook de FPS drops.

 

Nu vraag ik me af of ik nog deze test zou doen of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het geen test maar een scan naar de componenten in je systeem, hier kan je veel info uit halen.

Probeer het maar eens maar een logje hoef je als het probleem opgelost is niet te posten.

Wacht het dan even af of het probleem weg blijft.

 

Grt Dasle

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af.

Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.