Ga naar inhoud

Ontvangen Mailberichten nooit aanmerken als ongewenst


wlp

Aanbevolen berichten

Op mijn hotmail account arriveren regelmatig mails die door de hotmail server als "ongewenst" aangemerkt worden.  Als gevolg daarvan worden die mails op de server in de map "Ongewenst" geplaatst.  Mijn Thunderbird mailclient haalt de ingekomen mails van de server op via POP3.  Een mail die door hotmail in de folder "Ongewenst" werd geplaatst wordt in POP niet naar de email client verplaatst.

 

De vele (een 10tal verschillende per week) "false positiv" mails moet ik dan via Webmail op de hotmail server van de map "Ongewenst" naar de map "Inbox" verplaatsen om ze uiteindelijk in mijn Thunderbird mailclient te kunnen ontvangen.

 

Heeft iemand ervaring met het zodanig instellen van een hotmail (of "live") account dat de hotmail server geen enkel bericht als "ongewenst" aanmerkt?  Als dat zou kunnen, dan zou ik de mails die echt ongewenst zijn er in mijn Thunderbird met de normale anti-SPAM filter, aangevuld met enkele Thunderbird "rules", kunnen verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier zelf echter geen ervaring mee. Ik heb wel een Hotmail/Outlook account, maar ik gebruik dat uiterst zelden. Bovendien gebruik ik in Thunderbird alleen IMAP accounts, zodat ik mijn mail overal en op iedere pc kan lezen.

 

Maar ik heb wel over je probleem nagedacht...

Je zou een filterregel kunnen aanmaken in Hotmail waarin staat dat alle berichten die aan jou gericht zijn, naar Postvak IN moeten.

Hier een Engelstalig artikel daarover: https://www.wintips.org/how-to-disable-junk-email-filter-in-outlook-com-and-office365-web-app/

 

Ik heb even gekeken of dat nog steeds zo werkt. Nee, het werkt iets anders, heb ik gemerkt.

 

In het Nederlands:

Open Hotmail (Outlook.com) in je browser.

Klik op het tandwiel (dat staat rechtsboven)

Klik op Alle Outlook-instellingen (dat staat helemaal onderaan)

Klik in de meest linkse kolom op E-mail

Klik in de middelste kolom op Regels

Klik in het rechter paneel op Nieuwe regel toevoegen.

Geef de regel een naam, bijvoorbeeld 'Alles naar Postvak IN'

Onder Voorwaarden toevoegen kies je: Mijn naam staat op de Aan-regel

Onder Actie toevoegen kies je Verplaatsen naar > Postvak IN

Klik daarna op Opslaan (die knop staat bovenaan)

 

De vraag is natuurlijk of de door jou aangemaakte filterregel het algemene spamfilter van Microsoft zal overrulen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.