Ga naar inhoud

Mail programma


Dummy

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Al enkele dagen zit ik met het probleem dat ik telkens als ik een link aanklik in een mail

bvb.” Bestelstatus” of “naar de winkel “dan krijg ik een knipperend cirkeltje naast de cursor.

De verbinding gebeurt niet en de pc blokkeerd en maakt verder werken onmogelijk tot ik hem weer opstart.

Weet iemand wat het probleem is?

Dank u.

 

Mailprogramma : Mozila Thunderbird

Google chrome

Win.7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer eerst of Chrome is ingesteld als standaard browser:

 

  1. Klik op uw computer op het menu Start Startmenu.
  2. Klik op Configuratiescherm.
  3. Klik op Programma's en dan Standaardprogramma's en dan Uw standaardprogramma's instellen.
  4. Selecteer aan de linkerkant Google Chrome.
  5. Klik op Dit programma als standaard instellen.
  6. Klik op OK.

Als dat gebeurd is, dan open je Thunderbird en klik je op een link in een e-mail.

Heb je dan nog steeds dat knipperende cirkeltje naast de cursor? Wordt Chrome dan niet geopend en die gewenste website niet geladen?

Dan zou het aan een extensie in Chrome kunnen liggen.

Open Chrome en klik op Instellingen (de knop met de 3 puntjes, die rechtsboven staat).

Klik op Meer hulpprogramma's > Extensies.

Schakel alle extensies uit. Dat doe je door te klikken op het blauwe schuifje bij een extensie. Dat schuifje wordt grijs als de extensie is uitgeschakeld.

Start Thunderbird en klik op een link in een e-mail.

 

Wanneer die website dan wel geopend wordt in Chrome, dan lag de oorzaak bij een van de extensies in Chrome.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas hebben je twee voorstellen ook niet geholpen.

Als ik google chrome als standaard instel en ik ga later terug naar die instelling dan is

google chrome verdwenen uit die instelling.

Als ik in je mail op het topic “Mail programma” klik begint de cursor cirkel weer te draaien en te knipperen zonder verbinding te maken en moet ik weer herstarten om dit ongedaan te maken.

Systeem herstel naar twee weken geleden heeft ook niet geholpen.

Dummy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig! Het lukt blijkbaar niet om Chrome blijvend als standaard browser in te stellen. Er zit ergens iets fout.

Denk er overigens wel aan dat je na het instellen van Chrome als standaardbrowser nog op OK moet klikken (de knop OK staat rechts onderaan). Anders wordt de wijziging niet opgeslagen.

 

Had je wél op OK geklikt om daarmee de wijzigingen op te slaan en het openstaande venster te sluiten? Dan moet het maar via een omweg.

 

Onder Dit programma als standaard instellen zie je nog wat anders staan. Waarschijnlijk zoiets als Kies standaardwaarden voor dit programma.

De exacte term in het Nederlands ken ik niet, omdat ik zelf Windows 7 niet meer gebruik, dus heb ik een afbeelding van internet geplukt:

 

5d41818442a6f-Ashampoo_Snap_2019.07.31_1

 

In het Engels, maar je moet klikken op de plek waar de rode pijl naar wijst. Daarna kun je bestandstypes en protocollen aan Chrome toewijzen.

Eerst de bestandstypes. Wacht totdat de lijst met bestandstypes geheel geladen is. Dat kan even duren. Koppel dan de volgende bestandstypes aan Chrome:

  • .htm
  • .html
  • .shtml

Hoe koppel je bijvoorbeeld het bestandstype .htm aan Chrome? Scrol in die lange lijst omlaag naar .htm. Kijk wat er bij jou achter .htm staat. Staat daar al Chrome, dan hoef je met dat bestandstype niets te wijzigen. Staat er echter iets anders achter, bijvoorbeeld Internet Explorer, dan klik je daarop. Daarna krijg je een lijst te zien met programma's die je kunt kiezen. Klik in die lijst op Chrome.

Hieronder een voorbeeld van mijn Windows 10 pc. Mijn standaardbrowser is Firefox, maar ik zou kunnen kiezen voor Google Chrome achter .htm:

 

5d4185b886e5a-Kies_een_app.png

 

Daarna ga je de Standaard-apps per protocol kiezen. Wacht weer even totdat de lijst met protocollen geladen is. Koppel dan de volgende protocollen aan Chrome:

  • FTP
  • HTTP
  • HTTPS

 

Denk eraan dat je vensters niet zomaar sluit. Dat doe je door op de knop OK te klikken, anders worden de wijzigingen niet opgeslagen.

 

Sluit daarna alle programma's af en start je computer opnieuw op.

Probeer dan opnieuw wat er gebeurt wanneer je op een link in een e-mail klikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je afbeelding zie ik dat de juiste extensies (bestandstypes) en protocollen gekoppeld zijn aan Chrome. Dat kan dan de oorzaak van je probleem niet zijn. Helaas weet ik niet wat de oorzaak dan wel kan zijn.

Wat je nog zou kunnen proberen is het volgende:

Maak tijdelijk van Internet Explorer je standaardbrowser. Start dan je computer opnieuw op. Controleer daarna of na klikken op een link in een e-mail de website automatisch geopend wordt in Internet Explorer.

Als dat lukt, dan kun je daarna weer Chrome instellen als je standaardbrowser. Soms werkt dat.

 

1 uur geleden, Dummy zei:

Een mail afdrukken lukt ook niet.

Mails afdrukken doe ik zelf nooit. Als ik de mail digitaal heb, dan is dan voor mij al voldoende. Maar ik kan me voorstellen dat jij soms wel een e-mail wilt printen, bijvoorbeeld de instapkaart voor een vliegreis.

Waar precies gaat het fout wanneer je een mail wilt afdrukken?

Je selecteert de e-mail door erop te klikken. Daarna klik je in Thunderbird op Bestand > Afdrukken.

Dan hoor je het afdrukvenster te krijgen. Dat ziet er zo uit:

 

5d42bbacc6ec9-Afdrukken_Thunderbird.png

 

Kijk of achter Naam de juiste printer geselecteerd is. Is niet de juiste printer geselecteerd, dan klik je op het naar beneden gerichte pijltje dat achter de naam van de printer staat. Daarna verschijnt een lijst met alle printers.

 

Lukt het tot zover wel? Waar gaat het mis? Krijg je een foutmelding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het probleem echt bij Thunderbird ligt, dan zou verwijderen en opnieuw installeren van Thunderbird misschien kunnen helpen.

Wel oppassen dat je daardoor geen e-mails kwijt raakt.

Wanneer je in Thunderbird alleen IMAP accounts hebt, dan krijg je na opnieuw installeren van Thunderbird en het opnieuw opnemen van je e-mailacounts in Thunderbird je e-mails weer terug. Er is wel een uitzondering: wanneer je in Thunderbird ervoor gekozen hebt om sommige e-mails te verplaatsen naar Lokale mappen, dan komen die mails na een herinstallatie niet terug. De mails die je opslaat in Lokale mappen worden immers alleen opgeslagen op de harde schijf van jouw computer. Ze worden niet meer gesynchroniseerd met webmail van je e-mailaccounts. Als je Thunderbird verwijdert, dan verwijder je ook de e-mails die in die lokale mappen zitten.

 

Op je vraag naar andere mailprogramma's heeft dotchiejack al geantwoord.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.