Ga naar inhoud

webpagina's kunnen niet meer gedownload worden


JeLoSch

Aanbevolen berichten

Op het schem vershijnt telkens de melding:

 ! Kan geen veilige verbinding maken met deze pagina

 

Na de Windows Netwerkcontrole komt hij met de volgende melding:

 Het probleem kan niet met Probleemoplossing worden vastgesteld

 

Vóórdat dit probleem zich voordeed heb ik cookies verwijderd en enkele Apps. Hierdoor is mijn laptop wel sneller gaan werken, maar ik kan internet niet meer op, terwijl ik wel internetverbinding heb via een kabel.

 

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplossingen voor “Kan geen veilige verbinding maken met deze pagina”

Elke hieronder genoemde oplossing kan dé oplossing zijn voor jouw probleem. Als de eerstgenoemde actie jouw probleem niet oplost, ga je naar de volgende actie. Elke mogelijke oplossing kost je +/- 3 minuten.

Oorzaak 1 (De website gebruikt een oudere TLS beveiligingsinstelling)

Voor oorzaak 1 is de workaround om TLS 1.0 en TLS 1.1 toe te staan. Dit doe je als volgt:

  1. Klik op zoeken in Windows (vergrootglas icoontje)
  2. Typ Internetopties
  3. Klik Internetopties onder Beste overeenkomst
  4. Ga naar tabblad Geavanceerd
  5. Scroll een klein stukje naar beneden. Vink de volgende opties aan:
    1. TLS 1.0 gebruiken
    2. TLS 1.1 gebruiken
    3. TLS 1.2 gebruiken
      Let op: Laat SSL 3.0 gebruiken uitgevinkt, omdat dit een onveilige encryptiemethode is
  6. Klik OK. Probeer de website opnieuw te laden

schakel tls 1.0 en tls 1.1 in Microsoft Edge browser

 

Bron: https://www.itexperience.net/2019/06/14/oplossing-voor-kan-geen-veilige-verbinding-maken-met-deze-pagina-in-edge/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb de 1e oplossing van Droske geprobeerd, maar de beveiligingsinstellingen bleken al goed te staan, precies zoals wordt geadviseerd.

Daarna ben ik naar de link gegaan die als Bron staat vermeld. De oplossingen 2 en 3 heb ik ook nagelopen. Zijn ook goed.

Bij de 4e oplossing ben ik echter gestrand:

-----------------------------------------------

OORZAAK 4 (JE HEBT HET GEBRUIK VAN ZWAKKE MD5 EN 3DES ENCRYPTIE-ALGORITMEN UITGESCHAKELD)

Voor oorzaak 4 heb je mogelijk technische assistentie nodig. Beleidsinstellingen of vroeger gemaakte aanpassingen op je systeem hebben mogelijk incorrecte instellingen veroorzaakt. Waar jij nu last van hebt. Om de instellingen naar standaardwaarden terug te zetten volg je deze stappen:

  1. Download IIS Crypto CLI vanaf deze website:
    https://www.nartac.com/Products/IISCrypto/Download
  2. Open een Opdrachtprompt als administrator
  3. Voer uit: “IISCryptoCli.exe /template default
  4. Herstart je pc. Probeer de pagina opnieuw te laden en kijk of je alsnog de foutmelding “Dit kan zijn omdat de site gebruikmaakt van verouderde of onveilige TLS-beveiligingsinstellingen. ” krijgt

-----------------------------------------

 

De opdracht prompt kan ik wel openen, maar hoe moet dat als administrator? Ik krijg de opdrachtprompt als volgt:

C:\Users\'naamvangebruiker'>

Als ik dan regel 3 probeer: 'Voer uit: “IISCryptoCli.exe /template default

dan krijg ik de volgende melding:

 

'IISCryptoCli.exe'is not recognized as an internal or external command,

operable program or batch file

 

---------------------------------------

Nog even het volgende: ik heb IIS Crypto CLI gedownload op een stick, omdat ik niet kan downloaden op de betreffende computer. Ik weet echter niet waar ik dit bestand neer moet zetten om de computer ermee te laten werken.

 

Fijn dat jullie me helpen. Ik ben niet zo'n computerfreak en ik was bang dat dit boven mijn pet zou gaan. Tot nu toe snap ik het gelukkig nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die andere opdrachten (23, 3 en 4) had ik je eigenlijk niet opgedragen, het is dus op eigen verantwoordelijkheid.

 

2 uren geleden, JeLoSch zei:

De opdracht prompt kan ik wel openen, maar hoe moet dat als administrator?

Type cmd in "zoeken". Klik daarna met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en kies voor Als administrator uitvoeren.

 

Laat de aanhalingstekens eens weg van die opdracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste droske,

 

Ik ben van mening dat alles wat ik doe mijn eigen verantwoordelijkheid is. Als ik met jouw advies ga volgen, is dat ook mijn verantwoordelijkheid, als dit verkeerd uitpakt, dan ben ik te goed van vertrouwen geweest in jou. Verantwoordelijkheid afschuiven is voor de kortzichtigen.

 

Heel erg bedankt voor je hulp, ik heb er zeker wat van opgestoken. Toevallig kwam een vriend op bezoek en die wilde er ook wel even naar kijken. Hij heeft via instellingen bij de 'adapteropties wijzigen' een extra netwerk weggehaald. Daarna deed hij het weer.

 

Deze vriend zei dat, als je apps weghaald dat het systeem in de war kan raken, omdat ze soms gebruik maken van een ander netwerksysteem en daarop blijft staan, terwijl er geen gebruik meer van wordt gemaakt. Daar kan de computer dan niet meer uitkomen.

 

Nogmaals heel hartelijk bedankt, ik vind dit een fijne site om te raadplegen en jullie staan heel snel klaar om te helpen. Ik wens jullie veel succes in de toekomst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, JeLoSch zei:

Als ik met jouw advies ga volgen, is dat ook mijn verantwoordelijkheid, als dit verkeerd uitpakt, dan ben ik te goed van vertrouwen geweest in jou. Verantwoordelijkheid afschuiven is voor de kortzichtigen.

Dit vind ik niet leuk. Ik schuif geen verantwoordelijkheid af. Ik heb je in mijn tip van zondag 10:18 u enkel Oorzaak 1 gequoted. Wettelijk ben ik hierbij verplicht de bron te vermelden. het was daarmee niet mijn bedoeling je die volledige webpagina te laten afhandelen. Dat heeft niets te maken met verantwoordelijkheid afschuiven.

 

4 uren geleden, JeLoSch zei:

Toevallig kwam een vriend op bezoek en die wilde er ook wel even naar kijken. Hij heeft via instellingen bij de 'adapteropties wijzigen' een extra netwerk weggehaald. Daarna deed hij het weer.

Bedoel je daarmee "netwerk adapter opties" ?

Ik ben benieuwd voor hoelang je hiermee "geholpen" bent.

 

 

4 uren geleden, JeLoSch zei:

Deze vriend zei dat, als je apps weghaald dat het systeem in de war kan raken, omdat ze soms gebruik maken van een ander netwerksysteem en daarop blijft staan, terwijl er geen gebruik meer van wordt gemaakt. Daar kan de computer dan niet meer uitkomen.

 

Waar slaat zo iets op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.