Ga naar inhoud

Zoeken in meerdere Excelbestanden tegelijk


Aanbevolen berichten

Ik heb een map waarin een aantal .xlsx bestanden staan waarin ik nummers of tekst wil zoeken.

Maar als ik dan in het zoekvenster het nummer typ wat ik wil gaan zoeken, dan laat ie me alle bestanden zien op "Deze Mac" , maar daar staan niet de .xlsx bestanden bij waarin ik wil zoeken.

Maar klik ik dan de naam aan van de map waarin die bestanden staan, dan laat ie niets zien.

Wat kan ik doen om die nummers snel te kunnen vinden?

 

In Windows hoefde ik slechts de map te openen waarin deze .xlsx bestanden stonden, en dan rechtsboven in het zoekvenster het nummer typen, dan liet de computer mij meteen de bijbehorende bestanden zien waar dat nummer in stond.

Waarom lukt me dat dan niet met een Mac?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergelijk niet en nooit Excel van WIndows OS met Excel van Mac OS. Het MS Office pakket van Mac OS is een uitgeklede versie. Zoeken op een Mac OS is ook anders dan zoeken op een Windows OS pc.

Start Excel op  >>  klik op Recent  >> daar kunt je (recent) Excel bestanden vastpinnen en ook zoeken.

Wellicht ook even onderstaande links doornemen:

Maak kennis met de Finder op de Mac: https://support.apple.com/nl-nl/HT201732

Zoekresultaten beperken op de Mac: https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mh15155/mac

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je reactie, maar dit heb/had ik al geprobeerd.

Ik zal het proberen om zo goed mogelijk uit te leggen wat mijn eigenlijke probleem is:

Ik heb een map waarin 10 Excelbestanden staan. Die bevatten zowel tekst als cijferreeksen/nummers.

Het zijn verschillende prijslijsten met verschillende artikelnummers.

Nu wil ik via een zoekopdracht een artikelnummer op gaan zoeken, en dan wil ik niet telkens 1 Excelbestand doorzoeken, maar ik wil dat er gezocht wordt in 10 Excelbestanden, zodat er slechts 1 bestand overblijft (of meerdere) waarin dat artikelnummer in voorkomt.

Is dat überhaupt mogelijk met een Mac?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een vraag stelt op een computerforum, vertel dan in jouw beginpost wat je allemaal al hebt gedaan. Dit om onnodig werk te voorkomen.

 

Of het mogelijk is met Office for Mac - Excel, dat weet ik niet.

Zo’n zoekwerk optie laten doen met Excel heb ik geen ervaring mee, dus moet het antwoord schuldig blijven.

 

Je kunt bij Microsoft Community jouw vraag stellen, daar helpen veel doorgewinterd MVP-ers.

Het forum is wel Engelstallig, ik neem aan dat het géén probleem is.

Microsoft Community: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_excel-mso_mac?

 

Selecteer bij Office Product welke versie je gebruikt.

 

878316689_Schermafbeelding2019-08-17om12_01_31.jpg.ddcd7b28ce61bb61352f2cbaf9690253.jpg

 

Meldt ook in jouw beginpost daar welk macOS je gebruikt, bijvoorbeeld macOS Mojave 10.14.6 of zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.