Ga naar inhoud

Bevroren Beeld


BelgianCat

Aanbevolen berichten

Hallo! (Opnieuw gepost omdat vorige post niet wilde openen)
In een korte periode heb ik al meerdere malen een bevroren beeld tijdens het spelen van BF4.
Het beeld zelf bevriest gewoon (dus de laatste frame zie ik constant op het scherm) en dan hoor ik het typische windows 10 error geluid, maar blijft het beeld bevroren.

Ik kan op dat moment niets doen behalve de power knop inhouden om de PC te forceren te stoppen.
Nadat ik dan een minuut wacht start ik de computer weer op maar dan krijgt mijn scherm geen enkele input (knipperend led lichtje rechtsonder monitor), maar als ik dan via Remote Desktop kijk heb ik wel beeld (op mijn GSM dan). Als ik dan via mijn GSM de computer nogmaals afsluit, weer wacht, en dan opnieuw opstart heb ik terug beeld op mijn monitor.
 

Ik heb dan gekeken in de Reliability History en daar werd meerdere keren LiveKernelEvent code 141 vermeld.

Ik ben die error beginnen opzoeken en daar werd vermeld dat dit vaak te maken heeft met GPU drivers. Dat klonk vreemd want ik heb de laatste 2 maanden mijn drivers niet geupdate.
Ik heb toen maar de nieuwste driver geïnstalleerd (Via Geforce Experience) hopende dat ik ditmaal geen bevroren beeld zou krijgen.
Helaas.. Na 15-30 minuten spelen bevriest het beeld, en hoor ik een seconde daarna dat typische windows 10 error geluid nogmaals.

 

Dus ik vermoed nu dat het een hardware probleem zou kunnen zijn (mijn GPU) maar ik ben zelf niet tech savvy genoeg om dat te kunnen uitsluiten.
Wat zijn best de stappen die ik nu kan ondernemen om te achterhalen wat het effectieve probleem zou kunnen zijn?


Naast BF4 speel ik ook nog FiveM, maar daar heb ik in het algemeen geen problemen mee.

 

Nog wat extra informatie: de GPU is een Geforce GTX950 (prebuild gekocht in ~Maart/April 2016)

Zou het misschien gewoon kunnen zijn dat de GPU het einde van zijn levensloop heeft bereikt? (Daarom heb ik het ook in de Hardware categorie gepost omdat dit mijn eers

887391088_LiveKernelEvent141.png.56c75878154cb52f0cb655442f34b3cf.png

Alvast bedankt :)

aangepast door BelgianCat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Snapshot maken nadat je de pc al enige tijd in gebruik hebt.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey droske

 

Bij deze, mijn speccy link: http://speccy.piriform.com/results/YxQJXmFrnzWXdaMANP67FDp

Danku

Ik zou even snel willen bijvoegen dat 1 van mijn HDD's plots een rhytmisch klik geluid maakt na het opstarten van mijn computer deze morgen. Ik zal proberen het op te nemen en op een of andere manier hier dadelijk in te voegen. Klinkt verdacht veel als de click of death

 

aangepast door BelgianCat
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, inderdaad want ik hoor eigenlijk niets -tenzij even op het einde 'iets'

BTW: ik kon je bestand niet afspelen, maar via een omweg kon ik het dan toch beluisteren, mogelijk kunnen anderen het ook niet afspelen

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de audio wat verluid en er een mp4 van gemaakt en op Youtube gezet, misschien is het dan iets hoorbaarder

Hij bleef zo een zestal minuten klikken met hetzelfde patroon, maar is sinds vanmorgen niet meer gebeurd dus geen idee wat het was.
6 keer 1 klik, dan 2 snellere klikjs, dan weer terug naar 6 kliks enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.