Ga naar inhoud

Apps op SD kaart installeren ipv op intern geheugen bij Andorid 9


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Op 23/9/2019 om 18:43, nokiaprox zei:

Misschien kan deze uitleg je verder helpen.

 

Let wel, de meeste voorgeïnstalleerde apps kunnen NIET verplaatst worden, dan krijg je ook die knop 'CHANGE' niet.

 

nokiaprox

 

Eerst en vooral hartelijk bedankt voor de tip, ook deze heb ik geprobeerd, maar hij werkt spijtig genoeg niet.

 

Ik heb dan eens naar mijn broer zijn telefoon gekeken, namelijk een Motorola G6 Plus, waar ook Android 9 op geïnstalleerd staat. Hier kan men bij opslag de SD-Kaart wel als intern geheugen formatteren(zie foto), bij mijn toestel kan ik enkel de optie formatteren kiezen. Ik denk dus dat het probleem zich daar situeert.

 

Alvast nog eens hartelijk bedankt voor je hulp.

Formatere als intern geheugen.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt het dan ook niet manueel, zoals beschreven in het tweede deel van de tekst, dus na gewoon formatteren (zorg er wel voor dat er niets belangrijk op de kaart staat, ze wordt volledig leeggemaakt)

 

Ik kopieer hier nog even die tekst:

 

Quote

The big downside to adoptable storage is that some manufacturers choose not to offer it on their devices. If you don’t have it, then you’ll have to continue moving your apps to your SD card manually.

How to Move Apps to an SD Card on Android 9.0 Pie

If your phone doesn’t support adoptable storage, it’s quick and easy to transfer apps to an SD card on Android Pie manually. Just remember that you can’t do it for every app, and not at all for the pre-installed apps.

  1. Go to Settings > Apps & notifications > App info.
  2. Find the app you want to move in the list and tap it.
  3. Select Storage. If the app supports being moved to a card, you’ll see a button here labeled Change. Tap this.
  4. Select the SD Card in the Change storage dialog box. This brings up a confirmation screen. Tap Move to begin.


Je moet dit dus doen voor elke app afzonderlijk. En het zal ook niet mogelijk zijn voor alle apps, zeker niet voor deze die voor-geïnstalleerd zijn door Asus

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, nokiaprox zei:

Lukt het dan ook niet manueel, zoals beschreven in het tweede deel van de tekst, dus na gewoon formatteren (zorg er wel voor dat er niets belangrijk op de kaart staat, ze wordt volledig leeggemaakt)

 

Ik kopieer hier nog even die tekst:

 


Je moet dit dus doen voor elke app afzonderlijk. En het zal ook niet mogelijk zijn voor alle apps, zeker niet voor deze die voor-geïnstalleerd zijn door Asus

Nokiaprox

 

Ook dit had ik geprobeerd.

 

De change button is nergens te vinden en dit bij geen enkele app, ook niet een app dewelke nadien geïnstalleerd is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijkt dus toch een moeilijk op te lossen item te zijn. Zelf heb ik er niet zo veel ervaring mee maar GOOGLE heeft me ook niet wijzer gemaakt.

Toch hopen we als "PCH" dat er nog iemand langs komt met de ultieme oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.