Ga naar inhoud

Apps op SD kaart installeren ipv op intern geheugen bij Andorid 9


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Hello Folks

 

Sinds kort ben ik eigenlijk meer noodgedwongen dan vrijwillig moeten overstappen van Windows 10 Mobile op een Lumia 640XL naar een Asus Zenfone Max M2 Pro.

 

Nu is het zo dat ik er een SD-Kaart van 128GB ingestoken heb en eigenlijk mijn Apps en dergelijke liever op de SD-Kaart laat installeren in plaats van op het interne geheugen van de telefoon. In oudere versies van Android en bij Windows Phone kon dit op een paar uitzonderingen na, bijvoorbeeld Whattsapp ging niet.

 

Ik heb al de volledige instellingen zitten doorzoeken, maar vind dit niet. Gaat dit niet meer bij Android 9?

 

Alvast hartelijk bedankt

 

Stylus3530

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/9/2019 om 22:57, stegisoft zei:

Je kan zoals deze handleiding (klik) doen.

Standaard app zal waarschijnlijk niet lukken maar wel die je download.

 

 

 

Stegisoft

 

De werkwijze zoals hier beschreven werkt bij Android 9 niet meer, als men naar de instellingen van de apps gaat is er nergens geen optie om de opslag locatie te wijzigen, tenzij ik het overzie natuurlijk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/9/2019 om 09:55, stegisoft zei:

Ook Google zegt dat het zo is (handleiding (klik))

Je kan op deze afbeelding (klik) ook bekijken (scrollen naar beneden)

 

Heb dit dus nog eens nagekeken en vind echt nergens een optie waar ik de SD kaart kan selecteren om op te slaan(Zie foto's). De SD-kaart is geformatteerd geworden bij het insteken in het toestel.

Screenshot_20190922-163909.png

Screenshot_20190922-163937.png

Screenshot_20190922-164131.png

Screenshot_20190922-164219.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.