Ga naar inhoud

engelstalig notebook


Bernard Cannie

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe Notebook gekocht in de Aldi. Als ik hem opstart moeten er verschillende gegevens ingevuld worden. Ik maak een nieuw Microsoft adres en wachtwoord aan. Dan vul ik het land en geboortedatum in en klik dan op "next", doch dit lukt niet. Hij staat ook in het Engels. Hoe kan ik dit veranderen? Misschien moet ik hem resetten, maar weet niet hoe.
Beleefde groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Bernard!

 

Het is al weer enige tijd geleden dat ik zelf een nieuwe computer kocht, maar als ik het me goed herinner, dan is de allereerste vraag die je krijgt na aanzetten van die nieuwe computer: welke taal wil je gebruiken?

Blijkbaar stond bij jou de taal op Engels, en heb je toen gewoon op Next geklikt.

Dat had je niet moeten doen. Je had op Engels (of op het pijltje achter Engels) moeten klikken, en dan kun je de juiste taal kiezen. Nederlands in jouw geval. Daarna pas mag je op de knop Volgende klikken.

 

Je hebt nu in een van de volgende vensters op Next geklikt, maar dan gebeurt er niets. Zie je in dat venster (onderaan) ook nog Back staan?

Zo ja, klik dan op Back. En als er een ander venster verschijnt, dan klik je weer op Back. Blijf op Back klikken, totdat je niet verder terug kunt gaan.

Hopelijk ben je dan op de pagina waar je de juiste taal instelt. Kies dan Nederlands en klik daarna niet op Next, maar op Volgende, want de taal moet dan al aangepast zijn.

 

Wanneer jou gevraagd wordt naar een e-mailadres van Microsoft, dan mag je klikken op 'Deze stap overslaan'.

In het volgende venster klik je op Offline-account. Dat staat onderaan.

Microsoft heeft graag dat je een Microsoft account (met e-mailadres van Microsoft en bijbehorend wachtwoord) gebruikt, maar dat is niet verplicht.

Microsoft zal nog een keer aandringen om een Microsoft account te gebruiken, maar jij houdt vol en geeft aan dat jij een offline-account wil gaan gebruiken.

Je kunt voor dat offline-account (dat ook wel een lokaal account wordt genoemd) een zelf verzonnen gebruikersnaam invullen (bijvoorbeeld: Bernard) en een zelf verzonnen wachtwoord. Dus net zoals je dat deed in de tijd van Windows XP en Windows 7.

 

-------------------------------------

Lukt het niet om terug te gaan naar het begin door te klikken op de knop Back? Zet dan de laptop uit door gedurende langere tijd op de powerknop te drukken.

1 uur terug, Bernard Cannie zei:

Misschien moet ik hem resetten, maar weet niet hoe.

Om de laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen kun je deze video bekijken:

Om de video af te spelen beweeg je de muispijl naar de afbeelding hierboven. De muispijl verandert in een handje en er zal dan een rode knop oplichten. Klik op die rode knop om de video af te spelen. Je kunt de video meerdere malen afspelen en ook op ieder moment stoppen en weer verder laten gaan.

In bovenstaande video wordt gesproken over 2 dvd's die bij de laptop werden meegeleverd. Als jij die dvd's niet hebt gekregen, of als er geen dvd-station in jouw laptop zit, dan kun je het anders doen:

Zet de laptop aan en begin dan direct herhaaldelijk op functietoets F11 te drukken, totdat het recovery scherm verschijnt. Kies in dat venster de juiste taal.  Dat moet je deze keer dus niet vergeten!

Daarna zul je even moeten wachten op het volgende venster, waarin je kunt kiezen uit 2 opties:

  • Eigen bestanden niet behouden
  • Eigen bestanden wel behouden.

 

Als jij die laptop net hebt, dan kies je de eerste optie, want je hebt er dan nog geen eigen bestanden op gezet.

Als je wilt weten hoe dat resetten via functietoets F11 eruitziet, dan kun je het onderstaande filmpje bekijken:

 

 

De camera beweegt enorm veel, maar het is toch wel duidelijk te zien, wat er gebeurt. Desnoods bekijk je dat filmpje nog een paar keer en zet je het af en toe stil, zodat je een frame van de video wat beter kunt bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is fijn om te lezen, Bernard. 

Ik vraag me nog wel af of jij mijn aanwijzingen hebt gevolgd of de adviezen van Qtex op pctuts.be https://www.pctuts.be/threads/engelstalige-notebook.241007/#post-245738

 

Maar dat maakt verder ook niet veel uit. Het gaat erom dat je probleem is opgelost. 

Ik wens je nog een fijn weekend en veel computerplezier met je nieuwe laptop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.