Ga naar inhoud

Music Studio 7 (Ashampoo): geluid 'verlengen'


Passer

Aanbevolen berichten

Weet iemand hier iets over:

 

Begintoestand: image.png.1a5a03ef3329078b5b3ea715c85c4fb7.png  een audiospoor van een film duurt tot 37.52

 

Omwille van synchronisatieproblemen bij omzetten van VOB > MP4 wil ik het verlengen tot 35. image.png.30e8950a176fe45c0bcd63d1291656ff.png  en klik dan op het v-tje. 

Het stuk wordt verlengd: image.png.8f196c55c4da42ac2425c4c2ea0cd4e5.png  en ik laat het opslaan.

 

Wat blijkt? image.png.6e11aad721d8fedb06616998471214ff.png dat het filmpje niks langer geworden is (ook Mediainfo en VSDC bevestigen de oorspronkelijke lengte)

 

Dus schijnt die Tempo veranderen maar niet de toon - niet te werken ~of doe ik iets fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt zoals je het beschrijft, alleen moet je nog een stapje meer doen :

In het vakje 'naar' typ je de nieuwe lengte (37:57) en dan klik je in het vakje 100 Procent. Het percentage zal dan wijzigen.

Daarna kan je het bestand opslaan. Het krijgt dan de gewenste lengte.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm... als ik in dat vakje klik, verandert er niets:

 

wel ontdekte ik net dat als ik andersom tewerk ga: de snelheid in het Procent-vakje verlagen, dat dan het Naar-vakje zich wel automatisch aanpast.

'k heb moet het filmpje nog eens een keer gaan opslaan om te kijken of het op die manier wèl verlengd opgeslagen wordt.

 

edit: 't was dus weer even lang als het origineel.

echter: in dat venster hierboven ben ik even naar het ? gegaan en krijg dan deze korte toelichting: image.png.0ae12f30660057459386501208da10eb.pngen toen deed ik het met die schuifbalk, en beide (percent en tot) werden automatisch aangepast èn deze keer was mijn geluidsspoor wèl langer opgeslagen.

 

Ik vorder dus, maar...het werd bij 99% opgeslagen tot 38.10, terwijl ik wel graag zou hebben dat het niet direct van 37.52 naar 38.10 springt.

Dus ben ik verder gaan experimenteren en (maar het is nièt simpel!) je kan die schuifbalk ook heel miniem gaan schuiven dat hij op 100 blijft staan, maar toch een kortere tijd ingeeft in het tot-vakje.

'k had dus de toestand 100% èn tot 37.59 bereikt maar... blijkbaar is alleen het tot-vakje gewijzigd want het werd weer tot 37.52 opgeslagen en dus niet die 37.59...

 

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je nu eens wat geloven? 'k Probeerde het net toch nog maar een keer en.... hij deed het !

(dierf hij het gisteren niet en heeft hij vandaag zijn moed wat bijeengeraapt ??? :xd:   :wacko2:

 

Hoe dan ook: tweemaal geprobeerd - met 2 verschillende audiofragmenten dus - en deze keer deed hij het dus zoals het hoorde!

Dank voor de oplossing Nokiaprox !

Op 25/9/2019 om 09:51, Passer zei:

Dus schijnt die Tempo veranderen maar niet de toon - niet te werken ~of doe ik iets fout?

en de derde optie, daar had ik niet aan gedacht: of heeft het programma er vandaag geen zin in?     (computers en programma's: tja....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.