Ga naar inhoud

CCleaner


Liesbeth*

Aanbevolen berichten

Zoals je kan zien heeft Ccleaner ruim 800MB opgeruimd.

Maar start daarna schijfopruiming op kan ik nog ruim 3GB opruimen.

Is dan dat de CCleaner zijn werk niet meer doen als het zoveel laar liggen??

Vraag me zo dus wel af of de cleaner nog wel enige nut heeft, of heb ik de dingen verkeerd staan??

ScreenShot008.png

aangepast door Liesbeth*
Link naar reactie
Delen op andere sites

CCleaner doet niet precies hetzelfde als schijfopruiming.

Met schijfopruiming kun je Windows Update opschonen. Dat doet CCleaner niet.

Zowel CCleaner als Schijfopruiming kunnen tijdelijke internetbestanden opruimen, maar CCleaner is daarbij wat voorzichtiger. CCleaner verwijdert alleen de tijdelijke internetbestanden die ouder zijn dan 48 uur.

In je afbeelding van Schijfopruiming zie je dat schijfopruiming nog 68,7 MB aan tijdelijke internetbestanden kan verwijderen, terwijl jij net CCleaner had laten opruimen. Die 68,7 MB aan tijdelijke internetbestanden kunnen van de laatste 48 uur zijn.

Jij geeft in Schijfopruiming zelf opdracht tot het opruimen van onnodige bestanden van Windows Defender. Dat kun je ook doen met CCleaner, maar in CCleaner is die optie standaard niet aangevinkt.

 

Zelf houd ik me het liefst aan de standaard-instellingen van CCleaner. Dan kan er het minst misgaan. Het opruimen met CCleaner doe ik ongeveer 1 x per maand, maar ik sla ook wel eens een paar maanden over.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is door Porrelaar al beantwoord op mijn CCleaner vraag.

Op 11/10/2019 om 19:59, droske zei:

Zoek je nog tubes?

En dit zeg jij dan en daar geef ik dus antwoord op dat ik ze nog steeds zoek omdat Paint shop Pro mij  hobby is.

Mijn kennis van Corel is redelijk heb dus ook een vragen forum over Corel.

 

Daar mijn vraag over de CCleaner is opgelost mag er dus een slotje op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/10/2019 om 19:59, droske zei:
Op 11/10/2019 om 18:49, Liesbeth* zei:

ik gebruik CCleaner om de week gewoon omdat ik vaak op zoek ben naar tubes.

Zoek je nog tubes?

Ik moet bekennen dat het eigenlijk een flauw grapje was.

Ik ken een fietscollega die nog tubes heeft liggen, vandaar...:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.