Ga naar inhoud

wifi in achterbouw


Aanbevolen berichten

Ik heb pas een garage/werkplaats vanachter in mijn tuin gezet. Ik wil daar ook draadloos internet. De garage ligt ongeveer 40m van mijn internetaansluiting. Ik ben vanzin om een netwerkkabel naar daar te trekken, zodat ik mijn laptop daar kan aansluiten. Nu vraag ik mij af of er niet iets bestaat om aan te sluiten op die netwerkkabel in de garage zodat ik daar wifi heb. Dus iets dat van de uitgang van een netwerkkabel wifi maakt.

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je een WiFi powerline adapter aan. De prijs verschil naargelang het merk en de overdrachtsnelheid. Die prijsverschillen kunnen zeer groot zijn. Geef geen cent uit aan een prul, je gaat er bijna zeker spijt van krijgen.

 

https://www.devolo.be/overal-internet-in-huis

 

Twee jaar geleden heb ik deze 2de hands powerline adaper gekocht:

https://www.2dehands.be/a/computers-en-software/netwerkkaarten-routers-en-switches/m1465758283-devolo-powerline-dlan-1200-ac-wifi-nieuw.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

Ik ben er super tevreden over. Calvus gebruikt dezelfde als ik het goed heb.

Aanvankelijk had ik gratis een vergelijkbare van mijn provider (Telenet) gekregen. Ik heb hem terug gegeven omdat die te warm werd naar mijn goesting en ook niet het verwachtte bereik had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Powerline werkt via het stroomnet. Ik neem aan dat je over stroom beschikt in die garage, maar normaal is dat zelfs in uw geval nog niet eens nodig. Je hoeft dan dus helemaal geen kabel te trekken!

Je plugt het basisstationnetje in een stopcontact in de buurt van de modem van je provider en verbind het via een (meestal meegeleverde) UTP kabel met de modem. Het tweede stationnetje (bij voorkeur een Wifi exemplaar) plug je om het een waar in je huis, garage of chalet in een stopcontact. Nadat je het hebt ingesteld volgens de meegeleverde handleiding kun je je WiFi powerline zo vaak je maar wil en om het even in welk stopcontact steken.

Ik heb de indruk dat je het filmpje dat in mijn eerst geplaatste link beschikbaar is nog niet bekeken hebt.

Klik HIER (<<klik) om het filmpje te bekijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een degelijke hedendaagse Wifi Powerline setje koopt (aanbevolen) dan ga je vanuit je woning Wifi bereik hebben tot in je garage. Maar, zoals gezegd, je kunt het Wifi stationnetje om het even waar op je stroomnet inpluggen. Dus ook in je garage van zodra je daar over een stopcontact beschikt.

Als je geen overdrachtsnelheden boven de 500 Mbps nastreeft en je kunt je WiFi powerline adapter in je garage inpluggen dan volstaat een dergelijk toestel zeer zeker ook hoor: https://www.coolblue.be/nl/product/412362/devolo-dlan-500-wifi-500-mbps-2-adapters.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik maak ook gebruik van een Devolo dLAN® 1200 + WiFi AC Powerline adapter.

Weliswaar binnenshuis en ben er zeer tevreden over.

Eenmaal ingesteld, duurt 1 minuutje, heb je er normaal gezien geen omkijken meer naar.

Probeer er wel ervoor te zorgen dat je Devolo adapters binnen en in het tuinhuis/garage op de zelfde stroomkring zijn aangesloten.

Dit geeft de beste resultaten.

Aan de adapter in je tuinhuis/garage kan je dan ook nog een tweede computer/laptop met een UTP-kabel aansluiten.

 

Maar in het geval van Topic-starter zou ik toch ook een UTP-kabel door die buis trekken, je weet maar nooit.

Liefst dan nog een stugge afgeschermde FTP Cat6 type - 100% koper , om interferentie uit te sluiten met een eventuele stroomkabel, COAX-kabel die er ook doorheen moeten ?

Die stugge kabel kan je dan best aansluiten op een wandcontactdoos.

Zo kan je ook van bekabeld internet gebruik maken.

 

Stel maar eens dat die Devolo-set niet het verhoopte resultaat zou opleveren.

Dit is toch wat ik zou doen.

De kost van een kleine € 40 voor 50m kabel is ook niet om van te duizelen, niet?

https://www.utp-kabel.nl/cat6-kabels/danicom-cat6-op-rol/danicom-cat6-utp-50m-op-rol-stug-lszh-eca-3706.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.