Ga naar inhoud

Helderheid optie van beeldscherm compleet verdwenen


ricje20

Aanbevolen berichten

Zojuist is mijn laptop ge-update na een aantal weken niet aangestaan te hebben. en nu is de brightness compleet verdwenen, me scherm blijft hangen op een ultra felle brightness en alle opties (inclusief toetsenbord combinatie) zijn compleet verdwenen. Na een tijdje rond googlen kan ik er niks over vinden..

- Niks in configuratie scherm > Display

- Niks in Power options (battery)

- Niks als ik "change power plans" doe

- Niks als ik me drivers update (graphics driver)

- Niks in "action center"

- Niks in "Ease of acces, brightness settings"

 

Dit is ondraagelijk en doet pijn aan mijn ogen, hoop dat ik wat hulp hierin kan krijgen

aangepast door ricje20
Link naar reactie
Delen op andere sites

vraag 1: Welke update heb je binnen gekregen? Controleer dat zo:

Klik op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging.

klik dan op Geschiedenis van updates weergeven.

Heb je misschien vandaag de onderdelenupdate naar versie 1903 binnen gekregen?

Plaats anders een screenshot van Geschiedenis van updates.

 

Vraag 2: Geef het merk en de volledige typeaanduiding van je laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heya,

 

Toen het gebeurde was ik nog niet naar 1903 gegaan. Die heb ik nu net even gedownload en compleet geupdate maar het probleem doet zich nog steeds voor..

Ik heb niet het gevoel dat alle updates in deze update history staan.. want heb iets van 3x opnieuw updates aangezet en steeds kwamen er nieuwe naar voren.

image.thumb.png.de4cff07f41721a2f24175e323fd9645.png

 

Maar bij deze mijn update history.

Na de eerste update vandaag gebeurde het (hij ging updaten uitzichzelf zonder dat het gevraagd werd aan mij dus het was 1 of andere "critical update" ofso..

 

Ik heb een MSI - 2QD Leopard (laptop) (i5, GeForce 940M)

 

Ik heb nu zelfs geprobeerd om een aparte brightness controll programma te downloaden, genaamd Desktop Lighter

image.png.75fe65f85777fa6cfcf255a6a5af6baf.png

Maar maakt niet uit hoe ik de brightness daarvan zet. mijn laptop blijft op zijn felst. dus het lijkt net alsof heel de functie niet meer bestaat ofso..

aangepast door ricje20
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ricje20 zei:

Toen het gebeurde was ik nog niet naar 1903 gegaan.

En toen had je direct een print screen moeten maken van Geschiedenis van updates. Dus voordat je versie 1903 ging installeren. Dan had je misschien nog kunnen zien welke update verantwoordelijk was voor het niet meer kunnen instellen van de helderheid. En op dat moment had je die update nog kunnen verwijderen.

 

Nu heb je gisteravond/vannacht de onderdelenupdate naar versie 1903 uitgevoerd. De updates die je nu ziet staan in 'Geschiedenis van updates' zijn de updates die behoren bij versie 1903 van Windows 10.

Oudere updates, die behoren bij de voorgaande versie van Windows 10, krijg je dan niet meer te zien.

11 uren geleden, ricje20 zei:

Ik heb een MSI - 2QD Leopard

De typeaanduiding is helaas niet volledig. Daar heb je verschillende types van. Een paar voorbeelden:

MSI GP62 2QD-087BE

MSI GP62 2QD-407NL

MSI GP72 2QD-053NL

En zo zijn er nog wel meer. Het volledige type zal wel op je factuur staan.

 

Ik heb wel even gekeken op de support site van MSI of daar drivers zijn die zorgen voor een goede werking van bepaalde functietoetsen, zoals de toetsen waarmee je de helderheid of het geluid regelt. De toets waarmee jij de helderheid moet regelen werkt immers niet meer op jouw laptop.

Bij een Asus laptop zou je dan de nieuwste ATK driver moeten downloaden, maar op de website van MSI zag ik niet iets vergelijkbaars. Misschien weten andere forumleden wel welke driver daarvoor verantwoordelijk is.

 

11 uren geleden, ricje20 zei:

Desktop Lighter

Ik lees veel slechte recensies over dat programma: Het programma zou niet de helderheid veranderen, maar de kleurinstellingen. En zelfs na verwijderen van Desktop Lighter zouden de kleuren niet correct meer zijn. Zie hier en klik daar op SHOW REVIEWS: https://download.cnet.com/Desktop-Lighter/3000-2108_4-10822614.html#editorsreview

Lees die reviews maar eens door. Het programma Desktop Lighter is al behoorlijk oud. De nieuwste versie is van 30 oktober 2008. Dus al 11 jaar oud. In die tijd bestond Windows 10 nog niet. Ik zou dat programma in ieder geval verwijderen. Nog veel beter is het om een herstelpunt terug te zetten, dat je zelf gemaakt hebt vlak voordat je Desktop Lighter ging installeren.

 

Ik beloof je dat ik nog na zal denken over je probleem met het niet kunnen wijzigen van de helderheid, maar op dit moment heb ik helaas geen oplossing voor je.

Nou ja, ik weet wel een mogelijke oplossing, maar die is ingrijpend. Je gaat dan terug naar de vorige versie van Windows 10.

Omdat je pas gisteravond over bent gegaan naar versie 1903, zou dat moeten kunnen. Je kunt namelijk gedurende 10 dagen terug naar een oudere versie van Windows 10.

Je klikt dan op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging

In de linker kolom klik je op Systeemherstel.

In het rechter paneel klik je onder 'Teruggaan naar de eerdere versie van Windows 10' op de knop Aan de slag.

 

Wanneer het gelukt is om terug te gaan naar de vorige versie van Windows 10, open je direct weer 'Geschiedenis van updates'.

Je ziet dan welke updates er voor de vorige versie van Windows 10 gisteren geïnstalleerd werden.

Maak daar een printscreen van.

 

Dit is flink ingrijpend. En een enkele keer lukt het niet om terug te gaan naar een vorige versie van Windows 10.

Je kunt daarom misschien beter wachten op reacties van andere forumleden, die wel een oplossing hebben voor de problemen met het wijzigen van de helderheid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.