Ga naar inhoud

Skype en gesprek voeren online


Kurtt

Aanbevolen berichten

Beste (het gaat hier altijd over een laptop!!!)

 

Mijn laptop heeft één audioinplug mogelijkheid, zoals de meeste laptops denk ik.

Bij pc's heb je er 2. Een roze en een groene.  Een roze is voor de microfoon en een groene is voor de muziek.

 

Een domme vraag misschien want ik gebruik niet dikwijls Skype:

Ik moet dinsdag met iemand "skypen". Het is de bedoeling dat we elkaar dus zien en dat ik dingen kan zeggen die hij kan horen, en dat hij dingen kan zeggen die ik kan horen. Logisch.

Mijn laptop heeft een ingebouwde webcam bovenaan (zo'n klein gatje).

 

Nu moet ik natuurlijk nog wel de mogelijkheid hebben om zelf te spreken tegen de andere. Daarom heb ik dus een hoofdtelefoon waaraan zo'n microfoon hangt. 

Die microfoon heeft 2 draden, een roze en een groene. De roze is voor microfoon, de andere voor (de andere te horen?)

Is het voldoende dat ik op de laptop de ROZE draad inplug (die van microfoon dus)? Maar het is ook de bedoeling dat ik de andere hoor. Maar mijn laptop heeft maar één audioingang, bij een pc is dat makkelijk, daar kan je ze allebei inpluggen (groene en roze).

 

Krijg ik dan de stem van de andere ook door de hoofdtelefoon terwijl dus de groene NIET insteekt in de laptop?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit Skype gebruikt en ik zal het waarschijnlijk ook nooit gebruiken. Ik heb wel eens mensen zien skypen.

Jij hebt een laptop. Dan heb je toch geen extra microfoon of koptelefoon nodig? Een laptop heeft niet alleen een webcam aan boord, maar ook een microfoon en luidsprekers. Je hoeft dus helemaal niets aan te sluiten om te kunnen skypen. Jouw laptop heeft alles al aan boord.

 

Waar de microfoon op jouw laptop zit, staat in de handleiding van je laptop. Vaak zit de microfoon vlak bij de webcam. Het is een piepklein gaatje, dat je soms pas ziet, wanneer je er met een zaklantaarn op schijnt.

Luidsprekers zijn beter zichtbaar. Bij mijn laptop zitten de luidsprekers aan de onderkant van de laptop, maar dat is niet bij iedere laptop het geval.

 

Heb je Skype wel eens gebruikt op je laptop? Waarschijnlijk niet. Dan zou je op de volgende link kunnen klikken: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/hoe-werkt-skype

Daarin wordt uitgelegd wat je moet doen.

De eerste twee stappen (Skype downloaden en installeren) kun je overslaan. Ik ga er van uit dat jouw laptop op Windows 10 draait. En Skype staat standaard op computers die draaien op Windows 10.
Skype starten. Klik op Start. Skype staat in de lijst met programma's onder de letter S.

Audio testen

Contact leggen

 

Als je skypet, dan hoor je de stem van de ander gewoon door de eigen luidsprekers die in je laptop zitten.

Hier meer info van Seniorweb over het gebruiken van Skype: https://www.seniorweb.nl/artikel/skype-gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Porrelaar,

Mijn euro viel ook gisteren dat een laptop standaard ook een microfoon ingebouwd heeft.

 

Ik was een beetje in de war omdat ik nog een heel oude webcam had liggen, waar heel veel audiokabels aanhangen (van die roze en groene), en waarschijnlijk (nog) geen ingebouwde microfoon in de webcam zelf.

 

Maar ik hou het simpel: ik ga skypen op de laptop.

Ik heb wel een test gedaan op skype. Dit kan je doen met een fictief persoon van microsoft.   Als je jezelf terug hoort , is alles in orde. Ik hoor me zelf wel "dof" door de luidsprekers, dus niet heel zuiver. Maar aan de andere kant is dat misschien niet het geval en hoort die mij beter of ligt het gewoon aan de testmethode en klinkt het beter als je "echt" communiceert in skype.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Kurtt zei:

Ik moet dinsdag met iemand "skypen".

Als dat een belangrijk gesprek is, dan is het aanbevolen om van tevoren met iemand anders (een vriend of familielid) een testgesprek via Skype te voeren.

Dan weet je zeker dat alles goed werkt. Kun jij de ander goed verstaan en kan de ander jou goed verstaan? Test dan ook de videofunctie: zie je de ander op jouw scherm en kan de ander jou zien?

En als iets tijdens dat testgesprek nog niet goed werkt, dan kun je er misschien nog iets aan doen, voordat je aanstaande dinsdag dat gesprek via Skype gaat voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.