Ga naar inhoud

Tabbladen lijst tonen in werkblad


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb een Excel sheet met meerdere tabbladen.

De eerste moet een lijst tonen met alle tabbladen die na dit tabblad aangemaakt zijn.

Deze eerste heet Namen lijst.

De volgende tabbladen hebben een naam van de persoon die op dit tabblad vermeld staat. Hier staan ook allerlei gegevens bij vermeld.

Deze lijst moet stoppen bij een ander overzichten tab.

Misschien een beetje onduidelijk, moeilijk uit te leggen. Hoopt dat iemand het begrijpt.

Heb er nog geen voorbeeld van, ben het eerst aan het uitdenken.

 

b.v.d.

Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even wat zoek creteria aangepast in google en mogelijk toch nog wat gevonden.

Moet alleen nog even uitzoeken wat er precies bedoeld wordt en hoe het werkt.

 

Toch werkt dit niet goed, alle tabbladen worden getoond, zelfs het overzichts tabblad.

Ik wil dus echt alleen de tabbladen die tussen 2 hoofd/overzichts tabbladen in staan getoont hebben.

En dan met voorkeur een link dat als ik er op klik gelijk naar deze tabbladen gesprongen wordt.

 

Gr, Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderaan in elk blad zie je links van de eerste bladnaam kleine zwarte pijltjes staan. Als je met de rechtermuisknop op 1 van die pijltjes klikt, verschijnen de namen van alle bladen en door op 1 van die namen met de linkermuisknop te klikken, heb je meteen het gewenste blad voor je. Dit is de snelste manier om naar een (bepaald) ander blad te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, alpha zei:

Onderaan in elk blad zie je links van de eerste bladnaam kleine zwarte pijltjes staan. Als je met de rechtermuisknop op 1 van die pijltjes klikt, verschijnen de namen van alle bladen en door op 1 van die namen met de linkermuisknop te klikken, heb je meteen het gewenste blad voor je. Dit is de snelste manier om naar een (bepaald) ander blad te gaan.

Dat is niet wat ik wil, zeker als het om zo'n 200 tabbladen gaat.

Ik wil een lijst in een werkblad met een link zodat ik er gelijk naar toe gaat als ik er op klik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Haije zei:

plaats eens wat je al wel heb n.a.v. wat je gevonden hebt....

Eigenlijk heb ik nog niet veel.

Een werkmap met lege tabbladen, genaamd Tablijst A,1, 2, 3, 4, 5, 6, Tablijst B, 7, 8, 9, 10.

Als ik op Tablijst A ben mag hij alleen 1, 2, 3, 4, 5, 6, laten zien.

Als ik op Tablijst B ben mag hij alleen 7, 8, 9, 10, laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De namen Tablijst A en Tablijst B staan die beide in het eerste blad ?

Is de naam van het eerste blad Tablijst A?

Een eenvoudige oplossing is om bv. in het eerste blad in kolom A vanaf A2 alle bladnamen te plaatsen en dan door met een dubbelklik in de betreffende cel naar het gewenste blad te 'springen'. Dan moet je natuurlijk die namen liefts niet onderbreken met 'Tablijst A' en 'Tablijst B' (die 2 namen kun je bv. ook in kolom B plaatsen).

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.