Ga naar inhoud

Windows wilt door de window vliegen...


AsjePc

Aanbevolen berichten

Hey allemaal, 

 

Sinds deze avond doet m'n pc echt raar. (laptop windows 10) Enkele dingen:

- Google chrome opent niet meer, als ik op het icoon klik gebeurt er niets. 

- Als ik de startknop induw, en begin te typen om te zoeken, krijg ik een redelijk groot zwart vierkant met bovenaan kleine horizontale bolletjes die aan het laden zijn, deze gaan eeuwig door.. 

- Via windows + R, kan ik naar cmd gaan, en heb ik eens een ping bol.com gedaan, dit commando loopt gewoon vast. 

- Windows denkt dat hij verbonden is met WiFi, maar teamviewer geeft aan dat er geen internet is, net zoals de instellingen -> internet. Als ik verbindet een ander netwerk, dan geeft die geen internet heeft.. 

 

Ik ben ten einde raad, heb totaal geen idee hoe ik dit kan oplossen. Indien iemand mij kan helpen, dan zou ik dit ten zeerste appreciëren. Het hoofdzakelijke probleem is dat ik geen logs kan doorsturen, aangezien ik geen internet heb.... 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord! Daar werkt het inderdaad wel. Ik krijg de zoekbalk te zien van het startmenu, alsook de zoekresultaten. Ook Chrome wilt openen. Enkel verbinden met WiFi gaat niet, maar ik had wel met netwerkmogelijkheden gekozen. 

 

Ik probeer het nog een keer, misschien heb ik toch ergens verkeerd gekozen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) herstart de modem/router

2) Kijk eerst of je niet per ongeluk wifi had uitgezet. (meestal FN + Wifi toets)

 

Installeert de nieuwe wifi driver of indien mogelijk tijdelijk netwerkkabel aansluiten zodat je naar Windows update kan gaan kijken of er iets moet geïnstalleerd worden.

 

Welke model en type is uw msi

 

Eventueel ook laatste herstelpunt terugzetten want het kan zijn dat de antivirus update internet blokkeer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Stegisoft, 

 

Dankjewel! Ik heb de proximus modem herstart. Geen resultaat. Ook WiFi staat ingeschakeld. (Ben wel verbonden nu, maar geen internet). 

 

De laptop is een MSI GV72 8RE

 

Ik kijk eventjes naar herstelpunten.

 

Misschien nuttig om te weten, m'n laptop heeft de hele nacht staan "afsluiten".. 

20191208_103920.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk onderkant van uw laptop op etiket en dan zal je zoiets moeten zien: GV72 8RE-042BE

 

Voordat we met wifi bezig zijn gaan we eerst iets anders doen.

Je kan op een ander pc downloaden en op usb-stick zetten.

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, AsjePc zei:

Toevoeging: Ik heb me hier kapot gezocht, maar kan geen USB stick vinden.. Is er een andere mogelijkheid? 

Vervelend probleem! Ik heb net even een accountje aangemaakt. 

Het kan zijn dat bestanden corrupt zijn geraakt vanwege een probleem ergens in Windows. Je gaf aan dat de computer de hele tijd heeft zitten afsluiten. Ik heb dit vaker bij anderen meegemaakt. Uiteindelijk heb ik besloten de computer te resetten bij 70% van de mensen die ik heb geholpen. Hierbij zet je belangrijke bestanden op een USB-stick of externe harde schijf.

 

Maar, zover is het nog niet! Zou je een ingebouwd commando willen uitvoeren in de opdrachtprompt? Dit commando scant het Windows-besturingssysteem op corrupte bestanden.

sfc /scannow

Zou je een foto kunnen maken van het bericht dat dit commando retourneert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.