Ga naar inhoud

Upgrade naar Windows 10 - 1909


VDT

Aanbevolen berichten

Ik heb nu vier keer geprobeerd te upgraden van 1803 naar 1909. Vier keer mislukt, althans, de upgrade zelf gaat nog wel goed maar ik heb niet/nauwelijks netwerk- /internetverbinding.

Ik heb de USB-drives losgekoppeld, drivers van netwerkkaart geupdate. Diverse tips gevolgd op internet, netsh- opdrachten enz.

Het rare is dat in safe mode alles gewoon werkt. Als ik via ms-config alles uitschakel blijven de problemen.

Kan alle browser niet starten (Edge, Chrome, Internet Explorer). Explorer en Edge starten trouwens op zich wel maar bij ieder webadres "wacht op antwoord". Chrome start helemaal niet, in Taakbeheer staan er dan een aantal open, die ik niet beeindigd kan krijgen. In Safe Mode alle caches leeggegooid > niks.

Inloggen op andere gebruiker lost ook niks op.

Ook bepaalde programma's starten niet door. Bv CrapCleaner. Lijkt erop dat systeem gerelateerde programma's sowieso niet starten. Video en Audio programma's nog wel. Office ook.

Outlook start wel maar ontvangen/verzenden hangt.

Klik ik in systeemvak op Netwerk, staat er wel dat ik vebonden ben. Klik ik vervolgens op Netwerkinstellingen > Verbindingseigenschappen wijzigen > hangt ie op "Ethernet".

Windows Update hangt ook. 

Gelukkig kan ik nog wel steeds terug via Herstel, maar aangezien 1803 niet meer ondersteund wordt, wil ik toch 1909 ingeinstalleerd hebben, zonder een echte re-install!

Heb trouwens een ISO gedownload om over de bestaande OS heen te installeren > niks, zelfde problemen!

SFC/ /scannow geeft geen problemen aan.

 

Lang verhaal kort, ik ben een beetje door de dingen heen die ik zelf weet/ gevonden heb. Laat me nu graag de gouden tip horen! Nogmaals, in safe mode werkt het allemaal wel. Misschien kan iemand hier iets mee.

En ga ik terug werkt alles weer als vanouds. Oja, bij de upgrade blijft ie redelijk lang op 27% (20 minuten of zo) hangen voordat ie verder gaat. 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

CrystalDiskInfo.JPG.479d2aad7f2d7ab9fd78ca6b5b02d6af.JPG

 

Ik heb intussen een tweede partitie aangemaakt en daar een iso met 1909 op geïnstalleerd. Dan werkt alles zoals het hoort. Misschien dat ik op deze manier op mijn gemak alles opnieuw installeer en als alles blijft werken ik de eerste partitie gewoon verwijder. Tenzij de gouden tip voorde eerste partitie komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe verse installatie is helemaal niet nodig.

Ik zelf kom jaren toe met de zelfde Windows.

Maar ondertussen ben ik gestopt met Windows en ben ik helemaal overgegaan naar Linux Mint 19.2.

Ik vergeet altijd dat ik een Linux heb want ik denk zoals in Windows 10

Ook deze Linux versie is van april 2019 en ook geen enkel probleem ondervonden.

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft gewoon bij Windows want daar voel je goed aan.

Maar als Windows kleine of grote update doet moet het wel goed doen anders kunnen ze beter geen geven en 1 maand extra wachten.

Ik voel mij heel goed bij Linux omdat ik verrassend vond dat het heel erg op Windows 10 lijkt.

Het enige verschil is dat je bij Windows setup of iets dergelijk moet installeren om een programma te kunnen installeren.

Daarna heeft Windows één grote zwakke punt en dat is namelijk rommel bij verwijderen van programma niet goed verwijderen.

Dat is ook de reden waarom er veel fouten gebeuren bij update of bij installeren van nieuwe virusscanner.

 

Maar dat is ook niet de volledige reden dat ik Linux nam.

Tegenwoordig zijn er steeds meer programma dat je maandelijks of jaarlijks voor moet betalen.

Waarom betalen als het ook gratis kan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.