Ga naar inhoud

Nieuwe SSD in Medion Laptop


v4-lover

Aanbevolen berichten

Hallo.

 

Ik zit met 2 vraagtekens.

Even verduidelijken.

Ik koop nieuwe SSD voor laptop.

In de laptop wordt de schijf niet terug gevonden in schijfbeheer.

SSD aangesloten op desktop en hier vind ik ze wel terug in schijfbeheer.

Ik initialiseer de schijf en formateer ze.

Dus de schijf is in orde.

Sluit ze terug aan op de laptop.

Niet terug te vinden in BIOS en schijfbeheer uiteraard..

Na vanalles te proberen moest ik laptop helaas terug zetten naar de fabrieksinstellingen.

Wat nu: Na de laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen wordt de SSD wel herkend.

 

Ik clone de originele schijf van de laptop naar de SSD en alles verloopt vlekkeloos.

 

Nu heb ik 2 vragen:

1. Waarom kan ik na het terug zetten naar de fabrieksinstellingen wel in de SSD.

2. Waarom als ik de schijf gekloond heb moet ik terug alles instellen zoals bij het  "terug zetten naar de fabrieksinstellingen".

Ik dacht dat als de schijf gekloond werd dat het de nieuwe SSD schijf er in steken was en alles werkte zoals voordien.

 

Hopelijk begrijpen jullie me.

 

Dus: Je neemt een copy van uw HD in werkende toestand en je moet terug alles instellen zoals " terug zetten naar fabrieksinstellingen".

Dit begrijp ik niet goed.

 

Alles werkt wel maar zit met deze 2 vragen.

 

Thx v d hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een nieuwe SSD kan je niet naar fabrieksinstelling zetten want die is er niet op uw SSD.

Dat is zo bij ieder pc of laptop.

Daarom moet je altijd een back-up van uw harddisk of SSD hebben.

Maar dat is nodig als je naar fabrieksinstelling wilt zetten.

 

Zelf zou ik dat nooit doen maar gewoon Windows installeren zodat alles kan instellen zoals je wilt hebben.

Dan heb je ook geen rommel meer.

 

Als ik een laptop koopt is het eerst wat ik doen alles leeg maken en alle partitie's verwijderen.

Dan installeert ik Windows en apps.

Op die manier ben ik vrij met wat ik wil doen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar slecht uitgelegd door mij.

Ik koop nieuwe SSD en sluit deze met kabel aan aan een USB poort.

Deze werd niet terug gevonden op de laptop in schijfbeheer.

Ik doe hetzelfde met de desktop en kan de SSD wel formatteren op de PC.

 

Na vanalles te proberen moest ik laptop helaas terug zetten naar de fabrieksinstellingen.

Wat nu: Na de laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen wordt de SSD wel herkend via kabeltje op USB poort.

 

Nu heb ik 2 vragen:

1. Waarom kan ik na het terug zetten naar de fabrieksinstellingen wel in de SSD op de laptop.

2. Waarom als ik de schijf gekloond heb moet ik terug alles instellen zoals bij het  "terug zetten naar de fabrieksinstellingen".

Ik dacht dat als de schijf gekloond werd dat het de nieuwe SSD schijf er in steken was en alles werkte zoals voordien.

 

 

Dus: Ik neem een copy van uw HD in werkende toestand en je moet terug alles instellen zoals " terug zetten naar fabrieksinstellingen".

Dit begrijp ik niet goed.

 

Alles werkt wel maar zit met deze 2 vragen.

 

BTW: Windows opnieuw installeren kan ik niet opdat ik geen besturingssysteem heb maar enkel een bestand op de  HD op terug naar de fabrieksinstellingen te zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig kan je als je goed zoek Windows 10 licenties zeer goedkoop kopen.

Dus dat is geen reden wat je zegt.

 

2) Nieuwe SSD hoort je niet te formatteren want dat wordt gedaan door fabriek.

 

3) Dat de nieuwe SSD wordt herkend door terug te zetten naar fabriekstoestand komt omdat door toeval.

Waarschijnlijk kon je ook eerst usb drivers verwijderen en daarna weer opstarten en dan zal Windows usb drivers opnieuw installeren.

 

4) Wat klonen betreft kan ik niet oordelen omdat je dat zelf had gemaakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, stegisoft zei:

Tegenwoordig kan je als je goed zoek Windows 10 licenties zeer goedkoop kopen.

Dus dat is geen reden wat je zegt.

Klopt, ik ben die licenties ook al tegen gekomen op internet maar de vraag is of die werken!!! Plus ik heb momenteel een  Win7.

Je hebt er al van 15€. Sommigen kosten rond de 70€.
Begrijp er niets van waarom je " als dit dan werkt" moet meer dan 100€ geven in de winkel voor een Win10 product.

 

2) Nieuwe SSD hoort je niet te formatteren want dat wordt gedaan door fabriek.

 

3) Dat de nieuwe SSD wordt herkend door terug te zetten naar fabriekstoestand komt omdat door toeval.

Waarschijnlijk kon je ook eerst usb drivers verwijderen en daarna weer opstarten en dan zal Windows usb drivers opnieuw installeren.

Weer iets bijgeleerd sie. Ben autotechnieker en heb nooit naar school geweest voor PC's.
Alles zelf geleerd met veel vallen en opstaan en stuk maken .
Veel hulp gekregen op forum's.

 

4) Wat klonen betreft kan ik niet oordelen omdat je dat zelf had gemaakt.

 

Heb minitool gebruikt. Screenshots in bijlage.
Dus de laptop terug gebracht naar fabrieksinstellingen dan SSD aangesloten via USB poort en dan het proces opgestart.

 

Ik dacht dat indien de HD gekloond werd naar de SSD het gewoon insteken van de SSD was en klaar.

Niet dus: Ik heb terug het proces moeten doorlopen om naar de fabrieksinstellingen te zetten m met de nieuwe SSD gemonteerd.

 

 

Bedankt voor de hulp.



 

 

9 uren geleden, stegisoft zei:

 

 

Naamloos.jpg

Naamloos1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verward licentie niet met aankoop.

Licentie is evengoed als gewone aankoop maar die worden door bedrijven met grote hoeveelheden gekocht en wat overblijft wordt verkocht. Of dit wettelijk is ben ik niet zeker.

In ieder geval heb ik altijd zo gedaan met Windows en met Office

Nooit aankoop doen met een hack want dat is totaal iets anders.

 

Wat minitool betreft heb ik geen ervaring mee:

Ik lees wel bij gratis dat je Schijf back-up & herstel kan doen maar bij betalend restore kan doen.

Waarschijnlijk bedoelen ze dat je wel backup kan maken van de harddisk maar bij gratis wordt niet de opstart gedeelte(BCD of  zoals oude MBR) toegevoegd.

En het is juist die BCD die ervoor zorgt dat Windows kan starten.

Dat is waarschijnlijk wat restore wel doet.

Je begrijp wel dat gratis niet alles kan doen hé

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.