Ga naar inhoud

Meerdere handekeningen Gmail of livemail


JTvD

Aanbevolen berichten

Hey! 

 

Ik zou hier "canned responses" oftwel pregeformatteerde antwoorden voor gebruiken, aangezien je moet kunnen kiezen welke handtekening je wilt gebruiken natuurlijk. Hier heb ik een gedetailleerde uitleg gevonden die uitlegt hoe je dit doet voor gmail:

https://it.fitnyc.edu/2014/07/14/how-to-use-multiple-signatures-in-gmail/


In livemail blijkt het inderdaad op het eerste zicht niet mogelijk te zijn. Maar, als je dat al gelukt is in Gmail, zoeken we verder. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canned responses (in het Nederlands: Standaardantwoorden) zul je vergeefs zoeken in de instellingen van Gmail.

Het heet nu anders, namelijk Templates.

Schakel dus via Instellingen > tabblad Geavanceerd, Templates in.

Verder kun je wel van de handleiding die AsjePc je gaf, gebruik maken.

Je maakt 4 templates aan, zoals in die handleiding beschreven wordt.

Je geeft ze duidelijke namen, bijvoorbeeld Handtek privé; Handtek werk enz.

En als je klaar bent met het opstellen of beantwoorden van de e-mail, voeg je de gewenste template in. Die komt dan op de plek waar je cursor staat.

Ik heb als test 1 Template aangemaakt met de naam NAW. Daarin staan enkel mijn naam, adres en telefoonnummer.

 

image.thumb.png.c1c1bc39960e365119c4de09dd92e970.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteravond die template NAW gemaakt op mijn laptop.

Ik kan nu diezelfde template gebruiken op mijn beide desktop pc's en zelfs op mijn iPad. Ik hoef op een andere pc die template dus niet opnieuw aan te maken. Je hoeft dus ook geen templates over te zetten. Voorwaarde is dat ik Gmail via de browser gebruik. Het doet er niet toe welke browser. De template staat immers niet op mijn pc of laptop, maar op de server van Google. Als ik gebruik wil maken van zo'n template, dan moet ik op mijn iPad geen gebruik maken van de app Mail (standaard aanwezig op iedere iPad) of de eigen app van Gmail. Ik moet dan echt via de browser werken. Dus met je browser naar https://mail.google.com/

Datzelfde zal ook gelden voor een smartphone. Ik heb zelf geen smartphone, maar ik kan me voorstellen dat Gmail gebruiken via de browser niet ideaal is op een smartphone vanwege het kleine schermpje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op al mijn apparaten (laptop, desktop pc en iPad) doe ik het op dezelfde manier. Zie de afbeelding die ik eerder plaatste.

Niet gebruik maken van de Gmail app, maar altijd van de browser.

Ik kan niet zelf nagaan of het met een android smartphone ook werkt, omdat ik die niet heb. Maar als het al zou werken op een smartphone , dan moet je ook daar de browser gebruiken. Dat zal de browser Chrome zijn op een android toestel.

Op mijn iPad krijg ik (vanwege het relatief grote scherm) de desktop versie van Gmail in de browser Safari te zien. Op een smartphone krijg je in je browser waarschijnlijk een andere versie, namelijk de mobiele versie. Ik weet niet of je in die mobiele versie dezelfde mogelijkheden hebt.

Van belang is dat je in het venster Opstellen in de hoek rechts onderaan naast de prullenbak het pictogram met de 3 puntjes (= Meer opties) ziet staan, want die knop heb je nodig om templates te maken én ze later te kunnen invoegen.

 

Ik had de template NAW al weer weggegooid, maar ik heb even een nieuwe template gemaakt met gefingeerde naam en adres. Het aanmaken van die template deed ik deze keer op mijn desktop pc. Daarna was hij ook direct beschikbaar wanneer ik met mijn iPad via de browser Safari inlogde in mijn Gmail.

image.png.549db79888fedc76a2d9d134a3bac128.png

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom de 3 puntjes niet tegen op de (android) telefoon.

Dus hier kwam ik niet verder mee.

 

Uiteindelijk een programma gevonden in play store "Email Templates" en deze werkt.

Ik kan hier voor elk bedrijf een aparte template aanmaken waarin van te voren alle standaard gegevens zet incl emailadrs en cc en BBC.

Ook als het onderwerp een standaard is kan dat ook alvast ingevuld worden.

Bij het versturen druk je op de template en daarna op waarmee he deze starten wilt, gmail, Outlook enz.. 

Nou staan alle gegevens er in om te verzenden.

 

 

Dank voor de ingezette tijd.. 

 

Gr JTvD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.