Ga naar inhoud

laptop windows 7 naar windows 10


Daxcer

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

 

ik heb onlangs een gratis laptop kunnen krijgen van mijn zus hare werkgever.

Die worden afgedankt voor nieuwe toestellen maar gaat nog perfect bruikbaar zijn voor mij.

het gaat om een hp6570b Probook met I5 

Echter staat hier windows 7 op en zowat alles is beveiligd door de administrator en kan nergens maar ook iets veranderen of mijn eigen account aanmaken.

Had de laptop graag geüpdatet naar windows 10 maar is daar ergens een mogelijkheid dat ik dit zelf kan ?

kan ik überhaupt die administrator omzeilen en via internet een geldige windows 10 erop zetten .

 

Alvast bedankt !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daxcer,

 

welkom op PCH !

 

Wat jij echter wil is niet helemaal ... euh... legaal  :) - enfin, het is eigenlijk gewoon illegaal.

De versie die op die laptop staat is 9 op 10 een enterprise-versie: een versie die uitsluitend in een bepaald bedrijf mag gebruikt worden.

Trouwens: in zo'n admin-account proberen in te breken valt zelfs onder bedrijfsinbraak (want als je dat zou kunnen, zou je ook aan de gegevens van dat bedrijf kunnen)

 

Wat je legaal kan doen is dit: proberen aan een geldige windows-7 versie te geraken en dan die 7 gaan upgraden naar de 10. Ben je gelijk van je vragen af :) .

 

Mogelijk ken je iemand die zo'n 7 gehad heeft en er verder niets meer mee doet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een oudere laptop met Windows 7 op deze is na een paar maanden geupgraded naar hogere versie. 

Nu als ik die code ingeef , wat op de sticker staat die op de laptop hangt, bij Windows site om een installatie programma te downloaden op usb zegt hij telkens dat de code inactief is. 

Dit komt waarschijnlijk door de upgrade ?

 

Ben zeker niet op zoek naar iets illigaal ofzo en nog minder naar de info van de laptop 😉

 

Kan ik alsnog iets met die oudere code doen ?

Helaas start Die laptop  niet meer op 😣

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet daardoor, maar die code mag je maar op één computer gebruiken (ik vermoed dat het gewoon een OEM-code is) - en die is, bij activatie van je andere 7 - naar Windows doorgestuurd. En dus zegt Windows: ah, maar die is al in gebruik, die mag jij niet meer gebruiken !

en dat je op zoek zou zijn naar de info van de laptop, dat had ik ook wel vermoed - je wil gewoon aan de  7 kunnen om hem te kunnen upgraden, maar dat zal dus niet gaan, zelfs al zou je 'in de Windows' kunnen geraken, want een enterprise 7 kan je niet zo maar upgraden als een gewone Home of Pro-versie.

Je kan bv eens op zoek gaan op tweedehandssites of zo om nog aan een 7-key te geraken?  (een 8-versie kan ook)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 26/12/2019 om 17:41, Daxcer zei:

Nu als ik die code ingeef , wat op de sticker staat die op de laptop hangt, bij Windows site om een installatie programma te downloaden op usb zegt hij telkens dat de code inactief is. 

Je kunt het Windows 10 installatiebestand gratis downloaden zonder dat je een productcode moet invoeren maar vertel ons eerst eens welke versie van Windows 7 op die pc staat. Dat kun je aflezen van het label dat achter op de pc geplat is en waar ook de licentiecode op vermeld staat.

Die licentie is aan die pc gekoppeld en dus helemaal niet illegaal. Je hebt die pc via een rechtmatige weg verkregen, dus is het nu uw eigendom. Upgraden naar Windows 10 is ook niet illegaal. De weg ligt dus voor je open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.