Ga naar inhoud

mogelijk virus: pc zucht en blaat en werkt traag


Aanbevolen berichten

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

 

De beste wensen voor 2020,

 

Die meldingen komen van het programma X-Rite Device Services Manager.

Zou je die eens willen verwijderen de pc herstarten en kijken of de meldingen dan weg blijven.

 


5ab37027cf10c-Screenshot-2018-3-22_gehac
 
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: addition.png
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het programma "Eye-One Match 3.6.1" behoort ook bij X-Rite, dus verwijder die ook doe daarna:

 

Op je bureaublad staat nog een Fixlog.txt verwijder die eerst en voer dan weer FRST uit:

 

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

fixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Vertel of nu de meldingen weg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De storende items zijn weg, nu ijken of er nog malware is:

 

Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

 

 

  • Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.

  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.

  • Die is hier na te lezen (link volgt)

  • Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.

  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

Na het scannen:

Als er bedreigingen zijn gevonden:

 

  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".

  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Start Malwarebytes klik op "Detectiehistorie", klik op "Historie".

Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".

Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

5ae1e9eb7e49d-Screenshot-2018-4-26_PC_We

 

Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.

Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 
Dat klopt die botsen wel eens, als je Mbam wil blijven gebruiken kan je een aanpassing doen dat kan je nalezen inde volgende linken.
 
 
 
Hierna gaan we je pc opruimen omdat ik geen malware zie:
 
 
Stap 1.
Ik zie dat je Ccleaner al gebrruikt, Start  51a72c6334c99-ccleaner16.pngCCleaner op.
 

  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.
 
 
Stap 2.
Met het onderstaande tool ruim je de meeste tools op die we hebben gebruikt:
 
Download KpRm van Kernel-panik en sla deze op uw bureaublad op.

  • Klik met de rechtermuisknop op KpRm.exe en kies voor de optie 5c6a9c980cc4f-RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Zet een vinkje bij:
- Delete Tools

  • Klik op de knop "Run"en wacht geduldig tot de tool gereed is.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, dit kan je als bijlage posten.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
 
 
 

Hoe draait nu alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logbestand in bijlage.

De meldingen zijn verdwenen. Het gebruik van de pc loopt vlotter maar wel trager dan voorheen. (programma's openen, opstarten, sitebezoek.)

Ik probeerde ook de Adobe programma's te herinstalleren, de app laadt tot 99% waarna ik te lezen krijg dat het niet lukte en dat ik opnieuw moet proberen. Opnieuw en nogmaals opnieuw maar het lukt niet. Of dit aan de pc ligt of dat het probleem bij Adobe ligt weet ik niet.

kprm-20200102130009.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik had liever dat eerst alles goed draaide voor je weer programma's ging installeren.

Het lijkt wel of je Windows aardig van slag is.

 

Verwijder alle van Adobe eens met Revo Uninstaller (die zag ik ook op je pc staan).

Doe daarna:

 

Download ZHPDiag via onderstaande link:

 

- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER ZHPDIAG 2019'  zie de afbeelding)
 
5d52dea1ab7c4-Screenshot_2019-08-13_ZHPDiag.png
 
Bewaar het op je bureaublad.
 
Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag.
5592e56be2b01-ZHPDiag3.PNGZHPDiag uitvoeren

  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

 

 


 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.