Ga naar inhoud

Windows 7 verwijderen ivm windows 10


Have0

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb windows 10 gedownload en dat werkt prima. Maar is hierdoor windows 7 automatisch verwijderd ? Ook begrijp ik dat er in windows 10 voldoende beveiliging zit ? Zou ik geen aanvullende programma's nodig hebben om virussen ect te voorkomen ? Bij aanschaf van deze pc is Microsoft Security Essentials geïnstalleerd. 

Moet ik dit nog verwijderen zelf handmatig ? Of moet ik een scan naar jullie sturen ? Hoor het graag.

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de gratis upgrade uitgevoerd van Windows 7 naar Windows 10?

Dan is er nu een map met de naam Windows.old aanwezig op de C schijf. Open de C schijf. Als de map Windows.old aanwezig is, dan zie je hem direct staan. Die map Windows.old kan een flinke grootte hebben.

Wat is het doel van die map? Na de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 heb je nog 10 dagen de tijd om terug te keren naar Windows 7. Sommige mensen doen dat omdat Windows 10 hen echt niet bevalt, of omdat sommige duur aangeschafte programma's niet meer werken in Windows 10. Om terug te kunnen gaan naar Windows 7 is die map Windows.old nodig.

 

Na 10 tot 14 dagen wordt de map Windows.old echter automatisch verwijderd van je pc. Daar hoef je zelf niets voor te doen. Daarna kun je niet makkelijk meer terug naar Windows 7.

Als je nu nog volop ruimte hebt op je C schijf, dan zou ik Windows.old gewoon laten staan. Hij zal te zijner tijd immers automatisch opgeruimd worden.

Bevalt Windows 10 goed en heb je op dit moment ernstig gebruik aan ruimte, dan kun je de map Windows.old direct al gaan verwijderen.

Hoe je dat doet, legt Microsoft hier uit: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4028075/windows-delete-your-previous-version-of-windows

 

In Windows 10 zit standaard als virusscanner Windows Defender. Dat is tegenwoordig een prima antivirusprogramma.

Daarnaast zou je nog de gratis of betaalde versie van Malwarebytes kunnen gebruiken.

Zelf houd ik het bij Defender en de gratis versie van Malwarebytes.

 

Als Microsoft Security Essentials nog steeds op je pc staat, dan moet je dat programma verwijderen. Controleer dat via Instellingen > Apps of via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.

Het configuratiescherm is in Windows 10 een beetje weggestopt. Je vindt het door op Start te klikken en in de lijst met programma's scrol je dan omlaag naar de map Systeem. Open die map Systeem en dan zie je het pictogram van het Configuratiescherm.

Het kan heel goed zijn dat het programma Microsoft Security Essentials al verwijderd is tijdens de installatie van Windows 10. Het is namelijk alleen geschikt voor Windows Vista en Windows 7. Dan zie je het nu niet in de lijst met programma's staan. Het is dan alleen nog aanwezig in de map Windows.old. En die map wordt over maximaal 14 dagen vanzelf opgeruimd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Software haal je, indien mogelijk, altijd direct bij de maker(s) van die software.

Dit is de veilige link: https://nl.malwarebytes.com/

Klik daar op de groene knop met de tekst "Gratis downloaden".

Je krijgt dan 14 dagen lang de Premium versie op proef. Na 14 dagen wordt die Premium versie (als je niet betaalt) omgezet naar de Free (gratis) versie.

 

Kijk hier voor de verschillen tussen de Free en de Premium versie: https://www.malwarebytes.nl/

 

(dotchiejack was een haartje sneller dan ik...)

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.