Ga naar inhoud

Inhoud dvd kopiëren naar harde schijf en bewerken


Tel

Aanbevolen berichten

Tel,

 

welkom op PCH!

 

Je eerste vraag: hoe krijg ik die dvd in computerbestanden? Hier heb ik geen ondervinding van, maar surf eens op video dvd to computer en je krijgt al een boel mogelijkheden

(misschien hebben anderen er ondervinding van?)

 

Je tweede vraag: hoe bewerk ik die (computer)films: tja, daar heb je een videoprogramma voor nodig en nog maar pas ontdekte ik er een freewareprogramma voor: Shotcut (< klik!) - en dat kan ik je aanbevelen: Zelf gebruikte ik een tweetal jaar VSDC (betaalbaar: ong 20€ per jaar) - en dat werkt ook goed, maar die Shotcut kan ongeveer hetzelfde, is freeware en er zijn een boel (en ik bedoel dus: een boel) tutorials,... voor te vinden.  (het enigste probleem met die dingen is, dat Shotcut (voorlopig) nogal evolueert en dat sommige tutorials, films gaan over een vroegere versie en dus kom je er dingen tegen die je nu niet meer in de huidige versie vindt. (al moet ik er ook niet over gaan overdrijven - zo erg is het allemaal ook niet)

Overigens is er nog een heel actief forum van ook.

 

Maar goed: Shotcut is één programma, daarnaast zijn er nog verschillende andere, al dan niet betalend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, nokiaprox zei:

Dat bestand kan je dan bewerken

en daarvoor heb je alleen de vob-bestanden nodig - maar ook nogal wat kennis van een videobewerker (enfin, voor het eenvoudig knippen en plakken - als het daarbij blijft -  valt het nogal mee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.