Ga naar inhoud

seagate schijf is vol


Dummy

Aanbevolen berichten

 

Beste forumleden,

Ik krijg de melding dat mijn back-up schijf vol is.

Kan iemand mij zeggen hoe ik deze weer leeg kan maken, en is het niet mogelijk dat ik een instelling maak zodat elke elke back-up de vorige overschrijft zodat de schijf niet meer vol kan geraken omdat het toch de

laatste back-up is die belangrijk is of niet? Dank u.

Dummy

 

 

 

11:28:32  Protect
11:28:32  Back-up maken van Alle bestanden naar Backup Plus Slim (D:) , Dagelijks
11:28:32  Start date: 13/02/2020
11:28:54  Backup halted. Caused by: Drive is full
11:28:55  Program close date: 13/02/2020

seagate.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel backups heb je er trouwens op staan? Wis er gewoon enkele.

 

enne:

- waarmee (welk programma) maak jij je backup? (dan kunnen mensen antwoorden op " is het niet mogelijk dat ik een instelling maak zodat elke elke back-up ..."

- De laatste backup is idd de belangrijkste MAAR... moest blijken dat een bepaalde fout/virus/... daar ook al op staat of (wat zelden gebeurt, maar toch) als die backup fouten bevat: dan ben je blij dat je nog een voorgaande hebt.

Sommige malware nestelt zich in je systeem, houdt zich een tijd gedeisd (vb een paar weken) en voert zich dan uit: als je dan geen backup hebt van vòòr die paar weken, dan bevat elke nadien-gemaakte backup nog steeds die malware.

 

Daarom maak ik wekelijks (*) een nieuwe backup, houdt er 4 van bij en houd dan nog enkele oudere ( 1 à 2 -van een paar maanden tot langer geleden) bij voor het geval dat). (en ook hier kan je weer over gaan discussiëren natuurlijk :) )

 

(*) en over deze frequentie kan je discussiëren : een jaar of tien geleden maakte ik maar een backup om de zoveel maanden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Passer.

Voor de back-up gebruik ik het programma van seagate zelf.

Ik heb gezien gezien dat ik bij de instelling van van het back-up schema de optie "Doorlopend" heb aangevinkt vandaar

het snel vollopen van de schijf denk ik.

Nu heb ik zoals je hebt aangeraden de meeste back-ups verwijderd en in het schema "Wekelijks" aangevinkt.

Hopelijk is mijn probleem nu van de baan.

Bedankt voor je hulp.

Dummy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.