Ga naar inhoud

3 variabelen samenvogen in 1 cel met harde return


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

Ik heb onderstaande vba code, beide opties werken niet.

Sub AdresLabel_Printen()
'
Worksheets("Adres Label").Select
    Range("A5").Select
        ActiveCell.FormulaR1C1 = fNaam & Chr(10) & fStraat & Chr(10) & ActiveCell = fPlaats   'Optie 1
        ActiveCell = fNaam & Chr(10) & ActiveCell = fStraat & Chr(10) & ActiveCell = fPlaats  'Optie 2

End Sub

Voor de kenners zal het wel duidelijk zijn maar ik kan met googlen geen oplossing vinden.

Het resultaat moet zijn in cel "A5"

          Cor Assa

          Weetiknietstraat 1

          1234 AB Watisdeoplossing

Dus naam, daaronder adres en daaronder de woonplaats.

De bedoeling is dat ik dit met mijn aangesloten label printer kan uitprinten.

P.s. De variabelen zijn al geclaimd en bekend uit een eerdere routine.

 

B.v.d. Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na stap voor stap controle blijken de variabelen na gebruik uit een eerdere routine verdwenen te zijn, ze zijn leeg.

Ik heb ze als Dim geclaimd, moet ik ze soms anders claimen zodat ze langer beschikbaar blijven?

Dim fNaam As String               'AX'
Dim fStraat As String             'AY'
Dim fPlaats As String             'AZ'

Dit staat aan het beging van de handeling waar afhankelijk van antwoorden meerdere routines op volgen.

 

B.v.d. Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als beide routines in dezelfde module staan zet je de variabelen helemaal bovenaan de module en ken je de waarden toe wanneer je een bepaalde routine draait.

 

Daarna kan je ze gebruiken in een andere routine. Draai eerst maar eens Test1 en daarna Test2


 

Dim fNaam As String               'AX'
Dim fStraat As String             'AY'
Dim fPlaats As String             'AZ'

Sub test1()
    fNaam = "Cor Assa"               'AX'
    fStraat = "Weetiknietstraat 1"             'AY'
    fPlaats = "1234 AB Watisdeoplossing"            'AZ'
End Sub

Sub test2()
    MsgBox fNaam & Chr(10) & fStraat & Chr(10) & fPlaats
End Sub

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bakerman, die is duidelijk, is mij bekend.

Het punt is dat de genoemde variabelen van een ander tabblad komen.

Deze worden eerst gebruikt om een formulier in wederom een ander tabblad te vullen.

En daarna op de vraag of er een adres label geprint moet worden naar het volgende tabblad gaat.

Daar worden deze variabelen voor de 2e keer gebruikt, tenminste dat is de bedoeling, alleen zijn ze dan leeg!

De variabelen zijn dus geen vaste waarden, het is zoals dotchiejack al aangeeft een soort van leden lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dochiejack, moest even mijn vrouw helpen!🙄

fNaam, fStraat en fPlaats komen van een tabblad waar alle persoonlijke gegevens en wensen voor een boeking vermeld staan.

Deze staan bovenaan in een routine die gebruikt wordt om deze gegevens naar een reserverings formulier (tabblad) over te zetten.

Er vanuit gaande dat deze variabelen daarna nog geldig zijn wilde ik ze verder mee nemen naar een volgend tabblad "AdresLabels".

Daar wilde ik deze 3 samenvoegen met harde regeleinde, zodat ze 3 regels in 1 cel vormen, waarna ik ze met mijn label printer uit kan printen.

Mar zoals gezegd, eenmaal in het tabblad "AdresLabels" zijn deze f-variabelen leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest even weer wat anders doen, pfff.

Maar ja vrouwtje heeft het druk.☺️

 

Moest even een paar gegevens aanpassen omdat de werkelijke gegevens ergens anders staan.

Dacht eerst dat het niet werkte maar bleek van wel, gegevens worden ingevuld zonder naar het tabblad te springen.

Ook die is nieuw voor mj en best wel prettig.

Nu nog even de juiste configuratie voor mijn label printer, lettertype e.d. dan is dat ook weer gelukt.

Wederom bedankt dotchiejack, je bent geweldig.

 

Gr. Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik sprong altijd naar het genoemde tabblad om gegevens op te halen.

Maar dat is dus niet nodig, kan ik nog het een en ander aanpassen in mijn bestand en vba code.☺️.

 

Bedankt, nog n fijn weekend.

Dit topic mag gesloten worden.

aangepast door Cor-Assa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.