Ga naar inhoud

USB Type C Docking station werkt niet


AsjePc

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Eerst en vooral bedankt om dit te lezen. :-) Ik werk meestal als student van thuis uit, maar soms ga ik ook eens naar het kantoor om van daaruit te werken. Nu, recent zijn ze van usb A docking stations naar USB TypeC docking stations gegaan (Dell Dock WD19). Ik heb de vorige keer ontdekt dat m'n computer een usb type c heeft, en heb het docking station dus aangesloten.

 

Wat er aan het docking station hing:

  • 2 DisplayPort Schermen
  • Een ethernetkabel
  • Een voeding

Wat er werkte:

  • De ethernetverbinding

De twee schermen werden niet door mijn laptop (MSI GV72 8RE) gedetecteerd en er kwam als resultaat dus ook geen beeld op. Ik probeerde Windows+P, maar daar "uitbreiden" selecteren maakte geen verschil. Enig idee hoe ik dit opgelost kan krijgen? Ik zou graag de volgende keer dat ik weer kantoor ben (24 februari) m'n laptop kunnen inpluggen en hopen dat het werkt. 

 

Wat de voeding betreft, ik vermoed dat mijn laptop (is een gaming laptop) gewoon meer nodig heeft dan dat het docking station kan geven. Wat me vooral interreseert, zijn de beeldschermen.

 

Wat ik al probeerde:

  • Herstart van m'n computer
  • Getest met de laptops die mijn collega's gebruiken (dat werkte gewoon)
  • Driver gedownload & geinstalleerd van het dockingstation (geen succes)
  • Gezocht of er iets relevant leek in BIOS, niets gevonden (of erover gekeken)

 

Alvast bedankt om mee te denken hoe we dit kunnen oplossen. :-)

 

Groetjes,
Jonas

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op dat je een speciale laptop hebt.

Je zal uw videokaart moet kijken want het kan zijn dat je externe videokaart standaard moet zetten.

 

Deed je zoals afbeelding?

 

pc-aansluitingen_05.png

 

 

Instellingen en toepassingen