Ga naar inhoud

USB Type C Docking station werkt niet


AsjePc

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Eerst en vooral bedankt om dit te lezen. :-) Ik werk meestal als student van thuis uit, maar soms ga ik ook eens naar het kantoor om van daaruit te werken. Nu, recent zijn ze van usb A docking stations naar USB TypeC docking stations gegaan (Dell Dock WD19). Ik heb de vorige keer ontdekt dat m'n computer een usb type c heeft, en heb het docking station dus aangesloten.

 

Wat er aan het docking station hing:

  • 2 DisplayPort Schermen
  • Een ethernetkabel
  • Een voeding

Wat er werkte:

  • De ethernetverbinding

De twee schermen werden niet door mijn laptop (MSI GV72 8RE) gedetecteerd en er kwam als resultaat dus ook geen beeld op. Ik probeerde Windows+P, maar daar "uitbreiden" selecteren maakte geen verschil. Enig idee hoe ik dit opgelost kan krijgen? Ik zou graag de volgende keer dat ik weer kantoor ben (24 februari) m'n laptop kunnen inpluggen en hopen dat het werkt. 

 

Wat de voeding betreft, ik vermoed dat mijn laptop (is een gaming laptop) gewoon meer nodig heeft dan dat het docking station kan geven. Wat me vooral interreseert, zijn de beeldschermen.

 

Wat ik al probeerde:

  • Herstart van m'n computer
  • Getest met de laptops die mijn collega's gebruiken (dat werkte gewoon)
  • Driver gedownload & geinstalleerd van het dockingstation (geen succes)
  • Gezocht of er iets relevant leek in BIOS, niets gevonden (of erover gekeken)

 

Alvast bedankt om mee te denken hoe we dit kunnen oplossen. :-)

 

Groetjes,
Jonas

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op dat je een speciale laptop hebt.

Je zal uw videokaart moet kijken want het kan zijn dat je externe videokaart standaard moet zetten.

 

Deed je zoals afbeelding?

 

pc-aansluitingen_05.png

 

 

Instellingen en toepassingen

Als je een beeldscherm aansluit op je laptop, wordt elk nieuw scherm automatisch door Windows herkend. Er zijn meerdere opties die je kunt kiezen, en het is zeker aan te raden om te kijken wat je zelf het prettigst vindt werken!

  • Beeldschermen uitbreiden

Hiermee wordt het bureaublad verspreid over beide schermen en kun je items tussen beide schermen heen en weer slepen.

  • Beeldschermen dupliceren

Hiermee wordt op beide beeldschermen hetzelfde bureaublad weergegeven. Voor een laptop is dit de standaardinstelling. De optie is handig als je een presentatie geeft met je laptop aangesloten op een projector of groot beeldscherm.

  • Bureaublad op één beeldscherm weergeven

Deze optie wordt meestal gebruikt op een laptop als je het scherm van de laptop leeg wilt houden nadat je een groot beeldscherm hebt aangesloten.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, stegisoft zei:

Let op dat je een speciale laptop hebt.

Hoezo? :-)

 

14 minuten geleden, stegisoft zei:

Je zal uw videokaart moet kijken want het kan zijn dat je externe videokaart standaard moet zetten.

Aan die instellingen ben ik niet aangeweest. Nu, ik kan thuis wel gewoon 1 beeldscherm rechtstreeks via hdmi verbinden. Als dat het probleem zou zijn, zou dat thuis ook niet werken, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, stegisoft zei:

Je hebt een laptop van duurder segment met betere onderdelen.

Ah ok :)

 

3 minuten geleden, stegisoft zei:

Kijk eens na of je usb-c kabel DisplayPort Alt Mode is.

De kabel hangt vast (lees: wordt krijg je niet los van dockingstation) aan het dockingstation. Zou me verbazen moest het niet zo zijn. Het gaat om een DELL WD19. Dit is de usb type c kabel die naar de computer gaat. Je krijgt die niet uit het docking station:

image.png.0b06f5dd72ca9128aee31e8ce3f8e772.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.