Ga naar inhoud

Foto's importeren van smartphone


Yoyo

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe computer aangeschaft. Deze draait op Windows 10.

Om foto's/videos te importeren van mijn smartphone (Huawei) met mijn oude computer (Windows7) kreeg ik een kleine popup te zien waar ik een prefix kon intikken die automatisch bij elke foto kwam te staan die werd geïmporteerd.

Ik kon ook bepalen naar welke map op de pc ik de foto's wens te importeren.

Bovendien werden automatisch tellkens enkel de foto's geïmporteerd die nog niet werden geïmporteerd. 

Nu met de nieuwe computer en Windows 10 niks meer van dit alles!!! ☹️

Ik vermoed dat het nu een soort Windows Store popup is die zoekt naar de te importeren foto's en dan selecteert hij weer alles wat op de smartphone staat. Ook deze die al werden geïmporteerd. Ik ben dan ook verplicht om al deze weer te importeren naar de map Afbeeldingen waar ze dan als dubbele worden opgeslaan. Kan het gekker? 

En ik kan nergens ervoor zorgen dat er een prefix in de namen van de fotos komt te staan, noch kiezen naar welke map.

De ergste kwaal blijft wel dat automatisch niet enkel de nieuwe foto's worden geïmporteerd.

Hoe kan ik van al deze ellende afgeraken?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de meeste Smartphones is importeren op een Windows 10 systeem het makkelijkst via de App Foto's. Daarvoor kun je kiezen wanneer je voor het eerst je smartphone met de pc koppelt.

Onderstaand een voorbeeld van een XIAOMEI MI A2 SmartPhone ( ook een Chineeske 😉)

116634317_Androidgsmaanpc003-bis.JPG.82fdb3c176d46e02a7846576fdfad6d1.JPG

Dit keuze venster wordt enkel de eerste maal getoond. Eenmaal je keuze gemaakt kun je die enkel nog wijzigen via START > Instellingen > Apparaten > Automatisch afspelen (linker kolom).

Zoek in het rechter vensterdeel je Huawei apparaat en pas je keuze aan via een klik op het V'tje rechts van het keuzeluikje en maak je keuze.

 

 

Huawei Smartphones zijn echter een beetje eigenwijs omdat de fabrikant hun eigen "HiSuite" software prefereren. Daardoor doorkruisen beide methodes elkaar al eens.

 

Het in uw geval dus een beetje zoeken (logisch te werk gaan) bij wat je voorgeschoteld krijgt vind ik.

 

Download en installeer eventueel HiSuite op je Windows 10 computer.

https://consumer.huawei.com/en/support/hisuite/

 

Koppel daarna je Huawei smartphone aan je pc en zorg er voor dat je op je Smartphone aangemeld bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, droske zei:

Voor de meeste Smartphones is importeren op een Windows 10 systeem het makkelijkst via de App Foto's. Daarvoor kun je kiezen wanneer je voor het eerst je smartphone met de pc koppelt.

Onderstaand een voorbeeld van een XIAOMEI MI A2 SmartPhone ( ook een Chineeske 😉)

116634317_Androidgsmaanpc003-bis.JPG.82fdb3c176d46e02a7846576fdfad6d1.JPG

Dit keuze venster wordt enkel de eerste maal getoond. Eenmaal je keuze gemaakt kun je die enkel nog wijzigen via START > Instellingen > Apparaten > Automatisch afspelen (linker kolom).

Zoek in het rechter vensterdeel je Huawei apparaat en pas je keuze aan via een klik op het V'tje rechts van het keuzeluikje en maak je keuze.

 

 

Mijn Huawei apparaat is geselecteerd. (zo'n V'tje is niet nodig)

Als ik dan wil importeren krijg ik het volgende scherm:

960727928_screenshot0.jpg.ebaf6b520396630262e457287772074b.jpg

en vervolgens geeft de computer dit:

1261499963_screenshot1.thumb.jpg.d2d02b6800358199ab933bb7ac6770d0.jpg

Ik merk nu wel dat als ik op "instellingen voor importeren" ik de doelmap wel kan wijzigen, maar niet ervoor zorgen dat enkel de nieuwste foto's worden geïmporteerd.  Dit laatste vind ik het meest problematische.

 

12 uren geleden, droske zei:

Huawei Smartphones zijn echter een beetje eigenwijs omdat de fabrikant hun eigen "HiSuite" software prefereren. Daardoor doorkruisen beide methodes elkaar al eens.

 

Het in uw geval dus een beetje zoeken (logisch te werk gaan) bij wat je voorgeschoteld krijgt vind ik.

 

Download en installeer eventueel HiSuite op je Windows 10 computer.

https://consumer.huawei.com/en/support/hisuite/

 

Koppel daarna je Huawei smartphone aan je pc en zorg er voor dat je op je Smartphone aangemeld bent.

Ik heb nu die HiSuite op de computer geïnstalleerd, maar ook daar importeert hij niet automatisch enkel de nieuwste foto's.

Ik kan wel de fotos individueel aantikken dewelke moeten geïmporteerd worden, maar ik kan toch onmogelijk uit het hoofd weten welke fotos ik heb genomen sinds de laatste maal ik fotos op de computer heb geïmporteerd? Dit is echt te gek.

Hoe doet iedereen dat dan als zij fotos naar computer importeren?

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Yoyo zei:

Ik merk nu wel dat als ik op "instellingen voor importeren" ik de doelmap wel kan wijzigen, maar niet ervoor zorgen dat enkel de nieuwste foto's worden geïmporteerd.  Dit laatste vind ik het meest problematische.

Ik merk  nu dat importeren via de App foto's wel degelijk lukt. De installatie van HiSuite is dus overbodig.

Via instellingen voor importeren duidt je de doelmap aan (dat is dan de map waarin je eerder ook de foto's van je gsm hebt opgeslagen) en de wijze van bundelen van je foto's (bv per maand).

Klik daarna op alle selecties opheffen en daarna op Nieuwe selecteren en vervolgens op Selectie importeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, droske zei:

Ik merk  nu dat importeren via de App foto's wel degelijk lukt. De installatie van HiSuite is dus overbodig.

Via instellingen voor importeren duidt je de doelmap aan (dat is dan de map waarin je eerder ook de foto's van je gsm hebt opgeslagen) en de wijze van bundelen van je foto's (bv per maand).

ja, je kan een nieuwe mapnaam geven, maar hij plaatst deze dan nog altijd in Afbeeldingen terwijl ik die in Documenten wil hebben. Dat wijzigen lukt niet.

 

5 uren geleden, droske zei:

Klik daarna op alle selecties opheffen en daarna op Nieuwe selecteren en vervolgens op Selectie importeren.

 

Jamaar, dat is wat ik nu precies niet wil. Ik heb hierboven tocch meermaals verduidelijkt dat vroeger automatisch  ENKEL de laatste fotos worden geïporteerd, dus ENKEL de fotos die genomen werden nadat de vorig import werd gedaan...  Ik heb geen zin om dat manueel foto per foto aan te klikken want ik weet niet meer welke fotos reeds werden geïmporteerd en die ik nog op smartphone hou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Yoyo zei:

ja, je kan een nieuwe mapnaam geven, maar hij plaatst deze dan nog altijd in Afbeeldingen terwijl ik die in Documenten wil hebben. Dat wijzigen lukt niet.

Je moet de wijzigingen wel bevestigen door op de knop Gereed te klikken.

De App Foto's volgt liefst de meest logische bestemming en dat is de map Afbeeldingen. Toch kun je perfect een map in "Documenten" als bestemming instellen, ik heb het zelf net nog getest.

 

4 uren geleden, Yoyo zei:

Jamaar, dat is wat ik nu precies niet wil. Ik heb hierboven tocch meermaals verduidelijkt dat vroeger automatisch  ENKEL de laatste fotos worden geïporteerd, dus ENKEL de fotos die genomen werden nadat de vorig import werd gedaan... 

Je denkt blijkbaar dat ik dat niet gelezen en begrepen heb. Je wordt een beetje boos en dat bevalt me niet. Ik kan je enkel zeggen hoe je moet te werk gaan ik kan helaas niet over je schouder meekijken of je alles ook wel uitvoert zoals het hoort. Wees gerust ik weet precies wat je wenst en dat kan ook nu nog steeds perfect maar je moet alles uitvoeren zoals dat hoort.

 

Bedenk dat de App foto's van je nieuwe computer niet bestond op je oude Windows 7 computer en dus ook niet heeft kunnen bijhouden wat je eerder van je SmartPhone op je Windows 7 pc hebt geïmporteerd.

In uw geval lijkt het me het simpelste om een nieuwe map aan te maken en daar nu al je foto's van je SmartPhone in te importeren.

Als je destijds op je oude pc ordelijk en logisch bent te werk gegaan dan heb je toen je fotos' van je SmartPhone ook in een afzonderlijke map geïmporteerd. Het lijkt me ook logisch dat je de data van je oude pc naar je nieuwe verplaatst hebt. en dan weet je precies waar je die moet gaan zoeken. Die map kun je dan verwijderen nadat je eerst alle foto's van je SmartPhone opnieuw in een andere map geïmporteerd hebt. Als je later de nieuw toegevoegde foto's wil importeren dan gaat dat perfect lukken hoor zonder dat je die zelf moet gaan selecteren.

Ik werk zo al geruime tijd en dat werkt perfect. Dus moet het bij u ook werken.

 

 

aangepast door droske
Per ongeluk gepost alvorens mijn reactie voltooid was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens een nieuwe test uitgevoerd waarbij ik een submap van Documenten als bestemming heb ingesteld. Ik stel vast dat dit niet werkt zoals het hoort. Dat verbaast me niet echt omdat niet alleen ik maar ook Microsoft het logischer vind dat foto's thuis horen in de map Afbeeldingen.

Ik raad je dan ook aan om een map onder Afbeeldingen aan te maken voor je foto's van je SmartPhone en je zult merken dat dan alles perfect werkt.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, droske zei:

Ik heb nog eens een nieuwe test uitgevoerd waarbij ik een submap van Documenten als bestemming heb ingesteld. Ik stel vast dat dit niet werkt zoals het hoort. Dat verbaast me niet echt omdat niet alleen ik maar ook Microsoft het logischer vind dat foto's thuis horen in de map Afbeeldingen.

Ik raad je dan ook aan om een map onder Afbeeldingen aan te maken voor je foto's van je SmartPhone en je zult merken dat dan alles perfect werkt.

 

Succes.

Blij dat je merkte dat er inderdaad wel ietys is dat niet klopte. Ondertussen had ik verder blijven testen en vastgesteld dat het toch ook lukt met een map in documenten, maar wel als volgt:

als je een niewe submap aanmaakt in documenten en deze dan selecteert als doelmap, dan hilight het balkje "toevoegen aan map afbeeldingen", en je DENKT dat die map dan in Afbeeldingen wordt geplaatst. Maar daar ligt de fout bij windows. Als je toch op die knop "toevoegen aan map afbeeldingen" klikt, dan gaan de ge^¨mporteerde fotos naar de map die in documenten staat!  Daarmee is dus dit probleem voor mij opgelost. Nu even dat andere topic in een volgende post.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, droske zei:

Je moet de wijzigingen wel bevestigen door op de knop Gereed te klikken.

De App Foto's volgt liefst de meest logische bestemming en dat is de map Afbeeldingen. Toch kun je perfect een map in "Documenten" als bestemming instellen, ik heb het zelf net nog getest.

 

Je denkt blijkbaar dat ik dat niet gelezen en begrepen heb. Je wordt een beetje boos en dat bevalt me niet. Ik kan je enkel zeggen hoe je moet te werk gaan ik kan helaas niet over je schouder meekijken of je alles ook wel uitvoert zoals het hoort. Wees gerust ik weet precies wat je wenst en dat kan ook nu nog steeds perfect maar je moet alles uitvoeren zoals dat hoort.

Toch lukt het niet.  Ik heb heel goed begrepen dat je dus eerst de totale selectie van foto's moet opheffen, en daarna 'nieuwe selecteren'.  Maar dit wil zeggen manueel de foto's een voor een moet gaan aanklikken die je wil importeren.

Het is dus niet zo dat als je op 'nieuwe selecteren' tikt hij automatisch enkel de nieuwste fotos op de smartphone gaat selecteren, en/of deze die nog niet geïmporteerd werden.  zie ook verder:

 

17 uren geleden, droske zei:

 

Bedenk dat de App foto's van je nieuwe computer niet bestond op je oude Windows 7 computer en dus ook niet heeft kunnen bijhouden wat je eerder van je SmartPhone op je Windows 7 pc hebt geïmporteerd.

In uw geval lijkt het me het simpelste om een nieuwe map aan te maken en daar nu al je foto's van je SmartPhone in te importeren.

Als je destijds op je oude pc ordelijk en logisch bent te werk gegaan dan heb je toen je fotos' van je SmartPhone ook in een afzonderlijke map geïmporteerd. Het lijkt me ook logisch dat je de data van je oude pc naar je nieuwe verplaatst hebt. en dan weet je precies waar je die moet gaan zoeken. Die map kun je dan verwijderen nadat je eerst alle foto's van je SmartPhone opnieuw in een andere map geïmporteerd hebt. Als je later de nieuw toegevoegde foto's wil importeren dan gaat dat perfect lukken hoor zonder dat je die zelf moet gaan selecteren.

Ik werk zo al geruime tijd en dat werkt perfect. Dus moet het bij u ook werken.

 

 

Dat lukt mij dus niet. Concreet: stel vandaag importeer je al je foto's van smartphone in de doelmap naar keuze. Dat lukt perfect nu. Maar stel nu dat je ergens volgende week nieuwe foto's op je smartphone hebt staan. Doelmap blijft dezelfde. Als je de smartphone met computer verbindt, dan gaan alweer alle fotos die op de smartphone staan, ook dus deze die reeds werden geïmporteerd, opgelijst worden. Op zich is dit reeds fout want bovenaan de popup stond gemeld: "Zoeken naar nieuwe foto's en video's", maar goed, dat laat ik nu even in het midden. Bij alle fotos krijgen automatisch een vinkje. Alle fotos dus geselecteerd. Je kan dan inderdaad alle geselecteerden opheffen, en dan 'nieuwe selecteren' klikken. Wat gebeurt er dan? Gaan enkel de fotos die vroeger nog niet werden geïmporteerd nu met een vinkje te komen staan zodat je enkel de nieuwe zal importeren? Neen dus. Wel, bij mij toch niet... Bij jou wel? Of wat doe ik verkeerd?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Yoyo zei:

Ondertussen had ik verder blijven testen en vastgesteld dat het toch ook lukt met een map in documenten, maar wel als volgt:

als je een niewe submap aanmaakt in documenten en deze dan selecteert als doelmap, dan hilight het balkje "toevoegen aan map afbeeldingen", en je DENKT dat die map dan in Afbeeldingen wordt geplaatst. Maar daar ligt de fout bij windows. Als je toch op die knop "toevoegen aan map afbeeldingen" klikt, dan gaan de ge^¨mporteerde fotos naar de map die in documenten staat! 

Ik zei je toch dat dit aanvankelijk werkt en inderdaad op die manier. Zo deed ik ook mijn test. Helaas loopt het fout wanneer je nadien enkel de nieuwe foto's wil toevoegen.

 

Vandaar...

22 uren geleden, droske zei:

Ik heb nog eens een nieuwe test uitgevoerd waarbij ik een submap van Documenten als bestemming heb ingesteld. Ik stel vast dat dit niet werkt zoals het hoort.

Daarmee bedoelde ik dat bij een volgende koppeling en na het maken van nieuwe foto's het niet meer werkt zoals u dat zou willen.

 

22 uren geleden, droske zei:

Dat verbaast me niet echt omdat niet alleen ik maar ook Microsoft het logischer vind dat foto's thuis horen in de map Afbeeldingen.

Ik raad je dan ook aan om een map onder Afbeeldingen aan te maken voor je foto's van je SmartPhone en je zult merken dat dan alles perfect werkt.

Ik herhaal dit dan nog maar eens.

 

Als u zich blijft vastklampen aan Ducumenten als bestemming dan zul je er de builen moeten bij nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.