Ga naar inhoud

vervelend probleem


cerberus59

Aanbevolen berichten

Hey,

Sinds, jah, eigenlijk het begin dat ik deze pc heb ( nu 1,5j geleden ) geeft de pc foutmeldingen( telkens bij opstarten iets van system32 ) en na ongeveer een half jaar kreeg hij blue screens. Dit is héél vervelend. De persoon die mijn pc in elkaar gestoken heeft, vond op het eerste zicht het probleem niet, maar besloot uiteindelijk er een nieuw moederbord in te steken. Alles werkte hierna prima, tot enkele dagen geleden ( ongeveer 2 maand na het nieuwe moederbord ) kreeg hij weer blue screens en foutmeldingen zoals de volgende ( en meest recente ):

het bestand dat beschadigd zou zijn is netio.sys en er staat ook nog dit bij 0xc0000221. Als ik een windows geheugencontrole doe komt er al van bij de 1ste procent voltooiing op dat er hardwarde problemen zijn, net zoals alle vorige keren, en voor dat het nieuwe moederbord erin stak.

Kan iemand mij alstublieft eens deftig helpen? want ik ben ten einde raad.

Hierbij wat technische gegevens:

MB ASUS P5WD-DH DELUXE S775 975X

Intel Core 2 duo processor E6600 2.40Ghz FSB 1066 Mhz

DDR2 1GB

nvidea geforce 8800 GTS 640mb PCIX

HD Seagate 320Gb SATA 7200 RPM

OEM MS VISTA HOME PREMIUM 32-BIT NL

wie kan mij redden? :)

Alvast bedankt

EDIT: miss belangrijk: nu werkt mijn pc wel, maar hij doet het nooit voor lang, het is gewoon afwachten tot de volgende blue screen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je RAM gebakken is.

Als je bij zo'n test van Windows er al niet doorkomt, dan is er wel iets serieus mis.

Download en installer Memtest86+ eens op een CDtje en laat die test lopen voor een paar uur.

Als dat foutmeldingen geeft is ofterwel je moederbord naar de knoppe, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk, omdat dit je tweede bord is.

Of (en dat is wat ik denk) is je ram kapot, misschien dat je ergens een ander reepje kan testen, of hoeveel reepjes zitten er nu in die pc?

Als er nu twee inzitten, dan moet je eens met eentje proberen, enzo...

Voor dat ik het vergeet, reinstalleer alle drivers nog eens.

Of probeer even een nieuwe installatie van XP, misschien dat daar een foutje zit.

Kan je nog even de volledige specificaties van je systeem geven?

(Kan je uitlezen met Lavalys Everest home edition)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

MB ASUS P5WD-DH DELUXE S775 975X

Intel Core 2 duo processor E6600 2.40Ghz FSB 1066 Mhz

DDR2 1GB

nvidea geforce 8800 GTS 640mb PCIX

HD Seagate 320Gb SATA 7200 RPM

OEM MS VISTA HOME PREMIUM 32-BIT NL

Ik ga nu die memtest eens laten draaien.

en @stegisoft ik heb 2x1GB ram geheugen, en de persoon die de pc in elkaar gestoken heeft, heeft er al veel in elkaar gestoken, dus ik vermoed dat dat wel ok is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die everst had je niet moeten laten lopen, ik had niet gezien dat je specs al in je startpost stonden.

Sorry, ik heb je laatste bericht wat aangepast, aangezien de specs er al stonden.

Heb je voor alles de nieuwste drivers?

Als Memtest goeed werkt(wel paar uur laten lopen!) dan ligt het zeer waarschijnlijk niet aan je ram geheugen.

Wanneer krijg je blauwe schermen? Tijdens of na het gamen bv, of gewoon random?

En een versie installatie van Vista? Is dat al een keer gebeurt? want wisselen met mobo's enzo, kan wat rommel achterlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, over die memtest nog een klein vraagje:

Ik heb dat .iso bestandje op een schijf gebrand, mijn pc heropgestart met de schijf erin, maar de pc start gewoon op... hij leest de schijf dus niet.

en ik merk ook dat als de pc opstart dat er dit bericht op komt:

detecting drives, no any drive found en sinds ik het nieuwe moederbord heb is de eerste blue screen gebeurd tijdens het spelen van world of warcraft. Daarna nog een aantal keer enkel als ik daar op speelde, maar de laatste tijd ook zonder dat ik erop speel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet die .iso met een speciaal programma branden, en niet gewoon als één bestand op de cd.

Een programma zoals Imgburn, dan zou het wel moeten werken.

En zorg dat je pc opstart via de CD, dit kan je instellen in het bios.

bij Asus is dat meestal tabje "boot" en dan "Set boot priority" en dan je leze/brander eerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die na 5% van de test al fouten gaat geven is het toch goed mis.

Ofterwel is jou ram kapot, ofterwel je moederbord.

OF je ram en je moederbord willen niet samenwerken, en bij een Asus moederbord is de kans nog eens groter dat dat zo is.

Dus je hetgeen dat je nu best kan doen, is een ander moederbord testen.

Of ander geheugen testen.

Maar toch nog een prettige vakantie gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.