Ga naar inhoud

Ik krijg een mail die de afzender .... naar zichzelf stuurde (valt onder: wie verklaart me dit?)


Passer

Aanbevolen berichten

Ik kreeg volgende mail:     (mailadressen zijn fictief aangepast natuurlijk)

 

afbeelding.png.0de1834aa88afdf938c330644ecdd19a.png

 

IK kreeg dus die mail, maar volgens de mail stuurde de afzender hem naar zichzelf.

Ik vroeg na hoe (hij/zij) dit kon / hoe die dit fixte, maar de afzender bleef het antwoord schuldig, is ook maar 'gewoon' bekend met computers.

 

Kijk, dit snap ik dus niet...  (mogelijk is de uitleg natuurlijk wel simpel, zoals nog al wel eens gebeurt...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een veelgebruikte methode om een mail naar verscheidene andere personen te sturen, waarbij die anderen niet moeten weten wie die mail krijgt (o.a. om de e-mailadressen van alle geadresseerden niet te tonen):

 

Je stuurt die mail gewoon naar jezelf, en zet alle bestemmelingen in BCC (Blind Carbon Copy).

 

Iedereen krijgt dan in zijn inbox een kopie van die mail verstuurd door naamloos@disneyland.com aan zichzelf.

 

Mocht je hetzelfde doen met CC (ipv BCC), dan krijgt ook iedereen die mail, maar kan dan wél zien wie hem allemaal kreeg (mét de e-mailadressen).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dus met BCC - had ik ook aan gedacht, maar 'k heb afzender gevraagd: heb je misschien de mail naar jezelf gestuurd en BCC naar anderen?

maar die deed het dus alleen maar via BCC en nièt naar zichzelf. (was ik nog vergeten erbij te vertellen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer

 

Het is eigenlijk heel simpel. Jij werd door de afzender in de BCC gezet.

2 uren geleden, Passer zei:

Ik vroeg na hoe (hij/zij) dit kon / hoe die dit fixte, maar de afzender bleef het antwoord schuldig, is ook maar 'gewoon' bekend met computers.

 

Dan heeft hij (zij) u per vergissing in de BCC gezet ofwel weet hij (zij) helemaal niet waar ze mee bezig zijn.  Dat is een probleem waar mensen op hogere leeftijd al eens last krijgen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb een testje gedaan dus: via BCC (zonder 'Aan') een bericht naar hem gestuurd en bij hem is het dus niet zo...

'k denk niet dat dàt de verklaring is, want van die afzender heb ik al ettelijke berichten ontvangen (al sinds jàààren), maar nooit dit meegemaakt.

En hij weet goed wat hij op dat punt doet...

 

Hij had me dus bewust (als steeds) in BCC gezet en - zoals steeds - Aan blanco gelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, droske zei:

Het is eigenlijk heel simpel. Jij werd door de afzender in de BCC gezet.

Zo is dat.

 

Ik heb twee testjes gedaan.

  1. Van mijn provider e-mail adres vanuit MS Office Outlook via BCC naar mijn gmail account in eM Client en niets in de AAN.
  2. Het omgekeerde.

In test1 werd als afzender EN bestemmeling de e-mail account van mijn provider vermeld.

In test2  "       "       "           "             "              "   gmail account vermeld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stuurde vanaf mijn gmail-account (via Webmail) een mailtje naar mijn provider-adres via BCC.

 

In Outlook (Office 2016) staat als afzender mijn gmail-adres. Bij ontvangers staat 'undisclosed-recipients'

 

__ontvangers.png.42a9f81b18cf214efdcc0cd93d7890e6.png

 

Hetgeen getoond wordt lijkt dus afhankelijk van het gebruikte email-programma.

 

Het belangrijkste is wel dat de emails ontvangen worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.