Ga naar inhoud

hyperlinks werken niet meer in vba


Brejen

Aanbevolen berichten

ik heb een korte VBA code gemaakt om internetpagina's te openen via excel (button). sinds vandaag krijg ik telkens de melding:  fout -2146697208 (800c0008) de informatie waarom u verzoekt kan niet worden gedownload.

wanneer ik rechtstreeks naar de site ga is er geen probleem.  bij sommige vba links naar websites werkt alles normaal, bij andere krijg ik bovenstaande boodschap.

bestaat hier een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Brejen zei:

ik heb een korte VBA code gemaakt om internetpagina's te openen via excel (button). sinds vandaag krijg ik telkens de melding:  fout -2146697208 (800c0008) de informatie waarom u verzoekt kan niet worden gedownload.

Dan is er hiermee toch wat fout gegaan, je heb zeker geen backup gedaan voor deze handeling?

 

Je kan nog proberen om systeemherstel te doen als redmiddel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Brejen zei:

ik heb inderdaad geen backup genomen maar alles lijkt toch normaal te werken, buiten dan die linken in excel

 

Werken de hyperlinken wel die je via een e-mail of bv een Word bestand krijgt?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Brejen zei:

ja vanuit outlook of word geen probleem. enkel via vba in excel lukt het niet 

Oke, ja dan geen systeemherstel nodig, maar omdat ook aangaf: bij andere krijg ik bovenstaande boodschap.

Hierbij ging ik er vanuit dat het via meerde bronnen fout ging.

Dan zou ik verder niet weten waar het probleem zit of de gemaakte VBA code moet er voor zorgen.

Misschien heeft een ander daar een oplossing voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is zo een stukje waarover het gaat: wanneer ik de macro oproep krijg ik bovenstaande foutmelding.

 

Sub limburgnet(control As IRibbonControl)

ThisWorkbook.FollowHyperlink Address:="https://limburg.net/mijn-limburg", NewWindow:=True

End Sub
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inderdaad een eigen ribbon met knoppen om de macros te starten, maar dat werkt fijn, daar zit het probleem niet. het is wanneer ik de macro uitvoer dat er een foutmelding komt.  En inderdaad, wanneer je rechtstreeks naar de site gaat opent die ook gelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.