Ga naar inhoud

VPN


Aanbevolen berichten

Een VPN is een Virtueel Privaat Netwerk.

 

Het maakt een beveiligde verbinding tussen jouw pc en een server, bv. een andere pc. En nee, het maakt je computer niet veiliger, maar beschermt jouw privacy beter (je IP-adres kan niet nagegaan worden, enkel dat van de server).

En hackers hebben evenmin toegang tot jouw pc, gezien je data versleuteld is.

 

Je moet zelfs geen VPN dienst kopen, is standaard ingebouwd in Win 10.pic_1.jpg.6859993100dc6ea5800f7afe2e3c2bf7.jpg

 

Een voorbeeldje hierbij. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, embroiderit zei:

Vreemd... dus Windows 10 beschermt tegen hacking edm? Waarom bieden ze dan VPN aan? En wat bedoel je met : het maakt je computer niet veiliger?

 

Neen, dat heb ik niet geschreven.

- Windows 10 kan in een VPN voorzien, die verbinding is versleuteld en kan dus niet gehackt worden.

- Maar je computer kan nog steeds geïnfecteerd worden, zelfs via VPN, als je "brol" downloadt, zoals bv. bittorent bestanden.

- Het voorbeeldje hierboven is duidelijk; wat je via VPN uploadt/downloadt mag dan wel versleuteld zijn, schadelijke bestanden vermijd je hier niet mee.

- VPN wordt dikwijls gebruikt door thuiswerkers die een beveiligde verbinding maken met hun werkomgeving, dus de server van hun werk bv.

- Of door mensen die hun IP adres willen verborgen houden (deze zijn wel in de minderheid... voor evidente redenen)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, embroiderit zei:

Hoi, een kennis van me die ook een activiteit in bijberoep heeft, kreeg het advies om een VPN verbinding te nemen op haar internet.  Wat is het nut? Maakt dat je computer veiliger?

 

Dat was toch jouw oorspronkelijke vraag? Waarop je een antwoord gekregen hebt? 

 

6 minuten geleden, embroiderit zei:

Wat bedoelen ze met eigen server of adres? eigen IP adres? 

Ik zou dit willen activeren omdat ik allerlei gasten in huis heb en dan maakt het niet uit waar ze naartoe surfen... Of is dat een verkeerde invulling?

 

Dat is inderdaad, met alle respect, een onjuiste invulling van VPN.

aangepast door p38cyq
typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.