Ga naar inhoud

PC herkent elektronisch drumstel niet meer


Bert1239

Aanbevolen berichten

Goedemiddag!

Sinds een tijdje heb ik een probleem met mijn elektronische drumstel. Ik heb de vraag al op een drumforum gesteld, maar daar wist niemand raad mee. Dit lijkt me ook meer een computertechnisch probleem, vandaar dat ik het hier even vraag. Het probleem is als volgt:

 

Van de een op de andere dag herkent mijn PC mijn Roland TD-11 niet meer en krijg ik allemaal pop-ups dat het apparaat kapot is. Dit lijkt me sterk, omdat ik de dag ervoor gewoon probleemloos (zoals ik al 7 jaar doe) nog heb kunnen drummen. Ik heb ook in mijn PC of in m'n drummodule niks veranderd aan instellingen oid.


De drivers kan ik niet updaten, of verwijderen, daarbij raakt m'n computer in een vicieuze cirkel --> Ik heb namelijk Windows 10 (ook al sinds het begin). De drivers zijn voor Windows 7/8 geoptimaliseerd (toch werkt dit al 7 jaar goed).
Nu wilde ik de driver updaten, dat kon niet, want mijn PC herkende de software niet, omdat het besturingssysteem te oud was dus. Toen wilde ik de driver eraf gooien, maar dat kon ook niet, want wederom was het besturingssysteem te oud.
Daarna wilde ik een driver voor Windows 10 installeren, maar ook dat kon niet, want dan krijg ik een melding dat de software al geïnstalleerd is... Hier blijf ik dus in cirkeltjes draaien...


Heeft iemand dit probleem eerder gehad, of weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik heb geen idee waar dit vandaan komt en na 3 dagen proberen weet ik het ook echt niet meer...

Daarbij is het ook zo dat wanneer ik de USB kabel van mijn drumstel in mijn PC doe, de computer als het ware heel snel achter elkaar het drumstel 'ziet' en er weer vanaf gooit. Dus dat ik de melding dat het USB apparaat niet wordt herkent zo 10x per seconde oppopt en weer verdwijnt.

 

Edit: ik heb de PC en het drumstel al meerdere malen opnieuw helemaal aan en uit gezet, ook dat hielp niet. 

 

Hopelijk heeft iemand hier de oplossing voor me!

 

Vriendelijke groeten,

Bert

 

Error drumstel.jpg

Error drumstel 2.jpg

Error drumstel 3.jpg

aangepast door Bert1239
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft behoorlijk wat informatie maar toch nog niet voldoende voor ons om je al meteen een goed advies te kunnen geven.

  1. Je laatste screenshot toont wellicht de locatie van een driver-setup die je op je externe hdd hebt staan. om welke driver gaat het hier precies? Geef eens de bron.
  2. Op wat voor een usb-poort is je drumspel aangesloten? USB-2, usb-3, usb hub...
  3. Om wat meer inzicht te krijgen in je systeem, doe ook eens het volgende:

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u attent te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (het is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe (of FRST.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah! Ik heb gisteren nog wat geprobeerd en heb mijn laptop (ook Win 10) erbij gepakt. Deze heeft USB-2 en USB-3 aansluitingen. Op beide aansluitingen werkt het drumstel wel correct. Hierbij heb ik dus uitgesloten dat het aan mijn drumstel of aan de USB kabel kan liggen. 

 

Echter, toen ik dat probeerde op mijn PC werkte het heel vreemd. Op een USB-2 aansluiting werkte het drumstel helemaal niet. Toen ik het aansloot op een USB-3 poort op mijn PC werkte het half. De PC herkende het drumstel, maar het was erg 'haperig' en bv YouTube video's werden met veel storing en hapering afgespeeld. Dit lijkt me dan een softwarematig probleem, maar dan vind ik het juist vreemd dat het half werkt, aangezien een programma met 1'en en 0'en werkt, en dus wel of niet zou moeten werken. Toch? Of maak ik hier een denkfout?

 

Qua driver weet ik niet precies waar ik het moet zoeken. Ik heb bij apparaatbeheer alle geluidsdrivers ge-update en dit heeft ook niks uitgevoerd verder. Ik heb een NVIDIA High Defenition Audio driver (bijgevoegd screenshot). 

Geluidsdriver.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu dat ik 2 Audio drivers heb; Realtek en die van NVIDIA. Beide kan ik niet herinstalleren lijkt het. Ik wil er nu ook nog niet teveel mee rommelen voordat jullie wellicht met andere/betere suggesties komen, voordat ik misschien echt alles helemaal in de war gooi. 

Realtek driver screenshot.jpg

NVIDIA driver screenshot.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In apparatenbeheer ziet je helemaal onderaan verschillende usb-drivers

Op ieder usb driver met de rechtermuisknop op installatie ongedaan maken.

Herstart de computer en Windows zal nieuwe usb-drivers installeren.

 

Ik zie bij NVIDIA High Defenition Audio driver verschillende keren.

Ook die met de rechtermuisknop verwijderen.

 

Nvida audio driver is voor games en is niet de standaard driver.

 

Welke moederbord heb je nu?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.