Ga naar inhoud

Ben geen administrator van mijn pc


Blacklover

Aanbevolen berichten

Hi beste 

Bedankt voor je goede verstaanbare reply 

Heb een backup gemaakt gistereren en is mij gelukt (waarom zou het niet zo zijn he !!!!)

Heb ook de media creation tool geinstalleerd en hiermee verder willen gaan 

Ik heb wel een bepaalde bedenking 

Als ik begin met dit te installeren kan ik het os systeem niet aanpassen 

Dit staat op windows 10 en kan dit niet verandereren in windows 10 pro 

Nogthans als ik kijk naar waarmee ik werk is dit wel windows 10 pro 

Twijfel of dit wel goed gaat als ik gewoon verder ga met installeren van de tool in windows 10

Ik ben er klaar voor doch dit houd mij voorlopig tegen om verder te gaan 

Wacht je antwoord af want weet niet of ik hier anders problemen mee ga krijgen 

Ondertussen hou het safe en de groeten 

 

                                                 Blacklover

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog voordat je begint met de schone installatie van Windows 10, moet je controleren of jouw Windows 10 geactiveerd is.

Dat doe je zo:

Open de Verkenner

In de linker kolom klik je met de rechter muisknop op Deze pc, en dan kies je Eigenschappen.

In het venster dat daarop geopend wordt, kijk je helemaal onderaan wat er bij jou staat onder Windows-activering.

Daar moet staan: Windows is geactiveerd:

image.png.1120d1ed4120c8326090f8a5da87eafc.png

(Let op: het Product-id dat daaronder staat is totaal onbelangrijk. Dat is iets heel anders dan een productcode voor Windows 10.)

Als dat in orde is, kun je Windows schoon gaan installeren. Je hoeft niet te kiezen voor Pro of Home.

Gewoon Windows 10 gaan installeren. Als gevraagd wordt waar Windows geïnstalleerd moet worden, dan ga je een voor een alle partities verwijderen, ook de allerkleinste, zodat je daarna een aangesloten niet-toegewezen ruimte overhoudt:

image.png.ead4a22740a57a4a42b9cbb237308bed.png

 

En daarop installeer je Windows 10. Windows zal zelf de nodige partities aanmaken.

Wanneer gevraagd wordt naar de productcode, dan moet jij klikken op Ik heb geen productcode. Dat staat onderaan.

 

Nadat Windows geïnstalleerd is en er verbinding is met internet, zal Windows 10 automatisch geactiveerd worden. Als er eerder Windows 10 Pro op stond, dan zal je weer de Pro versie hebben.

Als er eerder Windows 10 Home op stond, dan krijg je bij een schone installatie weer die Home versie.

 

Nog een aandachtspunt: als je liever niet inlogt met een Microsoft account, maar met een lokaal account, waarbij je zelf gebruikersnaam en wachtwoord kunt kiezen, dan moet je ervoor zorgen dat er tijdens de installatie van Windows 10 geen verbinding met internet is. Is er wel verbinding met internet, dan dringt Microsoft jou het gebruik van een Microsoft account op.

Nadat de installatie voltooid is, kun je verbinding met internet maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HI beste 

 

Hiermee ben ik ECHT heel veel geholpen 

You are my savier!!!!!!!!!!!!!!

Ga dit deze avond trachten te klaren 

Als alles goed verloopt vanavond wil ik je op de hoogte brengen hiervan 

Nogmaals bedankt en tot vanavond 

Groetjes 

Blacklover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het verstandig om voordat je aan de slag gaat, eerst nog een paar dingen door te lezen. Dan ben je beter voorbereid. Ik heb zoiets al een paar keer gedaan, maar voor jou is dit vermoedelijk de eerste keer.

Klik op de volgende link: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4000735/windows-10-reinstall

Lees daar alles door, zodat je een idee krijgt van de verschillende opties.

 

Jij kiest voor een schone installatie van Windows 10. Dus als jij echt aan de slag gaat, dan scrol je op die website omlaag en prent jij je goed in je hoofd wat er staat onder het kopje Schone installatie van Windows 10 met installatiemedia.

Je kunt dat gedeelte natuurlijk ook printen, zodat je het op papier hebt.

 

En hier staat nog wat extra info over het installeren van Windows 10 met een lokaal account:

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.