Ga naar inhoud

Ben geen administrator van mijn pc


Blacklover

Aanbevolen berichten

Hi beste 

Zit hier al een tijdje met een klein probleempje 

Had een tjd geleden een 2de hands pc gekocht en ben hier wel heel blij mee want hij is tamelijk rap 

Nu is er toch een klein probleempje dat ik graag zou opgelost zien 

Ik ben namelijk niet de administrator van deze pc en kan dus sommige dingen niet installeren 

Wou zo mijn lopende bitdefender van mijn oude pc hierop installeren maar lukte niet doordat ik niet de administrator ben

Heb getracht die persoon van wie ik deze pc gekocht had terug te vinden maar is mij niet gelukt 

Als ik herstel dvd 's zou hebben zou ik dit kunnen oplossen met een herinstallatie

Maar heb die niet en ik denk ook dat deze pc van win 7 naar win 10 gezet is 

Er staan ondertussen wel wat programma' s op waarvan ik de installatie cd/dvd's heb dat is geen probleem 

Ook staan er software op die ik Ebay gekocht heb en dit was via een link die ik doorgestuurd gekregen heb 

Hoe kan ik dit probleem oplossen en bijna zeker zijn dat alles terug gaat werken zonder veel problemen ?

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen 

Indien mogelijk goed verstaanbare uitleg aub 

Vriendelijke groeten en hou het safe 

Blacklover 

NB : heb 2 E mail adressen   ???@skynet.be               ???@gmail.com

aangepast door droske
e-mail adressenonbruikbaar gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Klik op de Windows-knop. Dit zou het startmenu moeten openen, of je naar het Start Screen Interface moeten sturen (hangt ervan af hoe Windows 10 is geconfigureerd)
  2. Type cmd in en wacht totdat de resultaten getoond worden
  3. Klik rechtboven op de Command Prompt en selecteer "Als beheerder uitvoeren" vanuit het keuzemenu.
  4. Voer de opdracht net user uit om een overzicht te krijgen van alle lokale gebruiksersaccounts in het systeem
  5. Om het beheerders/adminaccount te activeren, voer je de opdracht net user administrator /active:yes uit
  6. Als je een guest account wilt activeren, voer je de opdracht net user guest /active:yes uit
Link naar reactie
Delen op andere sites

aanvullinkje: als je die opdracht hebt gedaan verlaat je cmd via het commando exit en return.

om in het administratorsaccount te komen: ga start, afsluitmenu en  kies andere gebruiker, en dan administrator.

nb: het duurt die eerste keer even voor windows die nieuwe gebruiker het geïnitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi beste 

Heb dit geprobeerd maar lukte toch niet hoor 

Als ik in uitvoeren  Cmd invoerde kwam het volgende op het scherm  c:/users/Jeanb/

Een tijdje gewacht maar ging niet vooruit // kwam niks anders op het scherm 

Nu denk ik ook aan iets anders 

Heb wel geen installatie dvd's doch zou dit lukken met een back up en daarna opnieuw installeren ?

Heb Speccy op mijn pc staan en zie daar ook de  windows code 

Alvast bedankt voor het voorstel en hoop dat je dit verder wil volgen om dit op te lossen 

Vriendelijke groeten 

Blacklover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi beste 

 

Hier Blacklover 

Had je berichtje gelezen op mijn smartphone en ook hierop geantwoord 

Nu ben ik op de pc en ga het hier nogmaals beantwoorden ingeval het niet toegekomen is via mijn smartphone 

Moet je wel degelijk tegenspreken hoor in geval van Speccy 

Ik ziie welk besturingssysteem,de dag en het uur alsook de 25 delige serie nummer 

100000ù zeker 

Nu vraag ik mij af of het ook niet anders kan bijv 

Als ik een back up maak en ik herinstalleer opnieuw 

Gaat dit dan gaan :  windows activatie ?

Aangezien ik niet de installatie dvd 's heb 

De back up die ik maak zit daar ook de administrator in ?

Bedoel hiermee is dit een nieuwe verse instal zodat ik alles terug moet instellen zoals een gekochte versie?

Hoop dat je begrijpt hoe ik het bedoel 

Vriendelijke groeten en hou het safe

 

                       Blacklover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi beste 

Eerst en vooral bedankt voor de goede uitleg 

Heb een paar dagen mijn pc  niet gebruikt om een bepaalde reden 

Heb dit zodus nog niet gedaan maar ga het ZEKER doen , maar eerst nog een back up maken (nieuwe)

Wat ik afvraag : heeft deze tool om terug windows te installeren dan geen serienummer nodig ??

Indien !!!!! wel ga ik eerst eens kijken op speccy om hem op te schrijven 

Wacht eerst je reactie af , maar ondertussen ga ik een backup maken en zoveel mogelijk dingen "saven"

Nogmaals bedankt en ook nogmaals sorry voor de late reply 

 

                             Vriendelijke groeten en hou het vooral safe 

 

                                                           Emile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Ik ziie welk besturingssysteem,de dag en het uur alsook de 25 delige serie nummer 

Als je dat hebt kan dat nooit een probleem zijn.

Tenminste als het op 1 toestel is geïnstalleerd.

 

Een backup van data moet je wel doen anders ben je het kwijt.

Volledige backup moet jij zelf weten.

Zelf doe ik dat nooit omdat Windows 10 snel te installeren is.

Let op: software installeren kan wel tijd vragen, zeker als je veel software of andere dingen moet installeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Blacklover zei:

Wat ik afvraag : heeft deze tool om terug windows te installeren dan geen serienummer nodig ??

Als op dat systteem reeds de 7,8 of 10 stond, heb je voor een herinstallatie van Windows 10 géén serienummer nodig: dat heeft Windows bij de eerste installatie al ergens apart gezet.

Als je dus op zeker ogenblik toch een vraag naar de serial zou krijgen, laat je het veld gewoon leeg en gaat zonder iets in te vullen verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.