Ga naar inhoud

dual boot Linux Mint 19.3 en Windows 10


Aanbevolen berichten

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En waaraan twijfel je nu Martijnmartens?
Wat wil je weten?

Heb je Gparted uitgevoerd in de live versie van Mint via opstartbare usb stick?

Of heb je nu Mint gestart en daarin Gparted gestart?

 

Aan de screenshots te zien staat Linux Mint nu op de schijf van 1 TB op partitie /dev/sda7 en op de ssd flash kaart staat dan een ntfs partitie voor waarschijnlijk data.van Linux Mint (/dev/nvme0n1p2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

t'ja er valt eigenlijk niet veel over te zeggen dan dat ik denk dat je in Windows partities hebt gemaakt maar bij het installeren van Mint iets verkeerd is gelopen en Mint op de HDD is geïnstalleerd in plaats van op de SSD.

Als je partities wil maken in Windows zoals Data, Muziek is dat goed maar als je een partitie maakt voor Mint laat je de partitie ongemoeid zodat het een niet toegewezen (unallocated) ruimte is en dan kies je er bij het installeren van Mint er voor de optie "Iets anders" en bewerk je de partitie tot een ext4 partitie en geef je er de / (slash) aan voor duidelijk te maken dat dit het systeem partitie wordt.
Je kan ook op je HDD een unallocated ruimte creëren voor de /home partitie zodat het gebruikt wordt voor al je data zoals afbeeldingen, documenten, video's en muziek.

Maar heel dit Gparted bestandssysteem uitleggen wil ik wel doen maar ik vrees dat het te ingewikkeld gaat worden.
Vraagje: heb je Windows 10 zelf geïnstalleerd? Want ik vindt het raar dat er geen boot partitie staat op je SSD van Windows.
Behalve staat er een boot systeem op je HDD maar die heeft net als de ext4 partitie van Mint een sleuteltje en wordt dus voor Mint gebruikt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Ik heb tijdens installeren van Windows de C schijf opgesplitst.

waarbij de C schijf mijn Windows bevat en de D schijf mijn persoonlijke bestanden.

 

de niet toegewezen ruimte heb ik de installatie van Ubuntu gestart.

 

Hoe had ik het anders kunnen doen, zie e.v.t. bijgevoegd schermafbeelding.

 

groet,

 

Martijn

Schermafdruk van Andere locaties.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.