Ga naar inhoud

dual boot Linux Mint 19.3 en Windows 10


Aanbevolen berichten

Hoi Martijn,

 

Waarom in godsnaam heb je dit niet eerder vermeld?

Ik zit al de hele tijd uitleg te geven over sata kabels verwisselen en nu pas kom je af dat dit een laptop is.

 

Je kan dan in het BIOS gaan en de schijven verwisselen van plaats in de bootvolgorde.

Of je kan nu met gparted de schijven leeg maken zodat ze unallocated zijn en de hdd uit de laptop halen en Windows 10 installeren op de ssd.

 

Ben benieuwd welke verassingen je nog in petto hebt
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Martijn,

 

Je hebt in die laptop een M.2 SSD zitten en een HDD van 1 TB
.

.1076280516_M.2MicronSSD.thumb.png.a59e554131d461b2aff66b7b50e8adf3.png2014916743_1TBHDD.jpeg.736c2067dff481874faad579f5a37fe4.jpeg

.

Op de snelle SSD heb je uw data staan zoals muziek, foto's, video's en documenten
Op de trage HDD die maar draait op 5400 toeren per minuut heb je uw Windows staan en Linux systeem.

 

Zou je niet liever hebben dat het omgekeerd was?

 

Bijvoorbeeld:

 

Windows 10 en Linux systeem op de SSD
En uw data en home op de HDD

 

Graag uw mening...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi beste Martijn,

 

Ik wil je wel helpen daarmee, maar je zal moeten doen wat ik zeg en screenshots geven als ik er om vraag en als iets je niet helemaal duidelijk is zal je me voor dat je verder doet die vraag moeten stellen.

 

Eerst gaan we Windows 10 installeren en daarna Linux.

 

Wil je alvast iets doen?

Als iets niet duidelijk is eerst vragen stellen!

Maak al je schijven leeg zodat alles unallocated (niet gebruikt) is met Gparted.
Gparted kan je vinden in Linux Mint vanaf je opstartbare USB-stick.

Als alles leeg is maak je een nieuwe partitietafel aan en kies je voor GPT op alle schijven.

 

Daarna haal je de HDD van 1 TB uit de laptop.

Start dan de computer op vanaf de opstartbare USB-stick met Windows 10 en installeer het gewoon.

 

Ik wens je alvast heel veel succes en onthou dat als iets niet duidelijk is je eerst vragen stelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.