Ga naar inhoud

Overstappen van Windows 10 S naar Windows 10 Pro zonder Store


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Hello Folks

 

Ik heb een Medion Netbook, hierop stond Windows 10 S en via een Key ben ik dan kunnen overstapen naar Windows 10 Pro S. Ik wil echter overstappen naar de gewone 10 Pro en niet naar de S versie ervan. Dit kan via de Windows Store, maar ik wil dit niet via deze weg doen. Bestaat er een andere manier voor?

 

Alvast bedankt

 

STYLUS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar bakker gaat vraag die ook bij hem te kopen terwijl je toch ook elders brood kan kopen.

Je moet niks via store kopen.

Licentie is van Bedrijven die grote hoeveelheden kopen en overschot hebben en die dan verkopen.

Je moet Windows wel volledig nieuw installeren.

Informatie vind je bij uw mail als je koopt.

Ik kocht vroeger altijd zoiets, ook Office koop ik zo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hello Folks

Eerst en vooral mijn excuses, maar omwille van persoonlijke redenen ben ik er nu pas aan toegekomen om Windows 10 Pro te installeren.

 

De netbook op dewelke ik het wou installeren is een Medion MD62450, deze beschikt normaal over een interne HD(flashgeheugen) van 64GB, ik heb er echter een M2 SSD van 250 GB ingestoken, op deze wil ik ook dat Windows 10 Pro geïnstalleerd word.

 

Ik kies de optie "Aangepast: alleen Windows installeren(geavanceerd)"

 

Er word me gevraagd op welk station ik wil installeren, ik kies voor: "Station 0 Partitie 3: Windows 231.7 GB 173.3 GB Primair"(zie foto)

 

Ik krijg echter de foutmelding: "We kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden. Raadpleeg ...."

En de installatie gaat niet verder.

 

Wie kan er zeggen wat ik verkeerd doe?

 

Alvast bedankt

 

STYLUS

Waar wilt U Windows installeren 01.jpg

Waar wilt U Windows installeren 02.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg wel dat je back-up maak.

Als je geen reden hebt dan alle partities die je ziet op klikt en dan verwijderen klikken.

Daarna kan je nieuw partitie maken en kies voor volledig ruimte als je gemakkelijk wilt doen.

Dan op formatteren klikken en dan volgende klikken en dan zal Windows installeren.

 

Niet kiezen voor upgraden maar wel volledig installatie kiezen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/6/2020 om 23:54, stegisoft zei:

Zorg wel dat je back-up maak.

Als je geen reden hebt dan alle partities die je ziet op klikt en dan verwijderen klikken.

Daarna kan je nieuw partitie maken en kies voor volledig ruimte als je gemakkelijk wilt doen.

Dan op formatteren klikken en dan volgende klikken en dan zal Windows installeren.

 

Niet kiezen voor upgraden maar wel volledig installatie kiezen.

 

 

Thanks dit werkte dus, de installatie kan beginnen. Heb dus de partities verwijderd en vervolgens begonnen met Windows te installeren. Het ellendige is dat hij bij de installatie gaat vragen om Windows 10 met een Microsoft account te installeren, ik wil dit echter niet, maar met een gewone account wil ik installeren. Vroeger kon men dit omzeilen, door tijdens de installatie geen internetverbinding te gebruiken, maar nu verplicht men je om met het internet verbonden te zijn, alvorens men verder gaat en eveneens wil men dan dat je installeert onder een Microsoft account. Is er een andere mogelijkheid om dit te ontwijken en toch met een gewoon account de installatie te doen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, stegisoft zei:

Dat is ondertussen verandert want je moet eerst Internet en dus wifi of lan verbinding uitschakelen.

Zie deze pagina (klik)

Zelf heb ik geen Windows meer want ik werk met Linux

 

 

De beschrijving die je gaf werkte vroeger wel, men kon ervoor kiezen geen internet verbinding te gebruiken, maar nu verplicht Microsoft("Als U het instellen wilt voltooien, moet U verbinding maken met het internet") je om een internetverbinding te kiezen, of het gaat gewoon niet verder met de installatie.

 

Als men dan verdergaat moet je kiezen tussen een prive account of werkaccount, men kan dus niet met een lokaal account inloggen, enkel met een MS account, wat ik niet wil.

 

Heeft er misschien iemand nog een tip hoe men dit kan omzeilen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.