Ga naar inhoud

waarde cel inlezen vanuit ander excel bestand uit bepaalde tabblad


stoffel

Aanbevolen berichten

beste,

 

heb 3 bestanden, op verschillende plaatsten op de pc.

- bestand 1:controle

- bestand 2: waardes 1 (tabblad 1, in a1=10, tabblad 2 in a1=20, in tabblad 3 in a1=30)

- bestand 3:waardes 2 (tabblad 1, in a1=10, tabblad 2 in a1=20, in tabblad 3 in a1=30)

 

in controle staat

in a1 getal "1"

in a5 staat formule    "   ='[waardes 1 .xlsx]1'!$A$1   "

in a10 staat formule   "   ='[waardes 1 .xlsx]1'!$A$1+'[waardes 2 .xlsx]1'!$A$1     ""

 

dus bij a5 wordt gewoon waarde uit bestand "waardes 1, tabblad 1, cel a1 genomen

bij a10 wordt de waarde uit bestand "waardes 1, tabblad 1, cal a1" opgeteld met   "waardes 2, tabblad 1, cal a1"

 

 

>>> de vraag is nu, als ik bestand "controle"  het getal in cal a1 op 1 staat moeten de cellen a5 en a10 de waardes uit tabblad 1 halen bij

bestanden "waardes 1" en "waardes 2".

als ik in bij controle in cel a1 getal "2" plaatst moeten cel a5 en a10 de waardes gaan halen bij andere bestanden uit tabblad 2

en bij 3 de waardes uit tabblad 3

 

 

alvast bedankt

 

 

met vriendelijke groeten

stoffel

controle.xlsx waardes 1 .xlsx waardes 2 .xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

=ALS(A1=1;'Q:\MANUFACTURING\Projecturen\X---KOST BEREKENING\info\2\[waardes 1 .xlsx]1'!$A$1;ALS(A1=2;'Q:\MANUFACTURING\Projecturen\X---KOST BEREKENING\info\2\[waardes 2 .xlsx]1'!$A$1;ALS(A1=2;'Q:\MANUFACTURING\Projecturen\X---KOST BEREKENING\info\2\[waardes 2 .xlsx]3'!$A$1;"")))

 dit voor cel A5, natuurlijk voor de cel A10 moet je ook iedere keer de som maken

 

ps plaats nooit een bestand met een externe koppeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

merci voor de formule, maar is nog niet zoals ik verwacht had.

 

cel a5 heeft volgende formule:

='Q:\MANUFACTURING\Projecturen\X---KOST BEREKENING\info\2\[waardes 1 .xlsx]1'!$A$1

 

in de regelformule heb ik de 1 onderstreept en vet gedrukt.

ik hoopte dat in deze formule dit getal kon gewijzigd worden in de formule zodat deze het getal overnam uit de cal a1.

want deze 1 slaat terug op het tabblad dat ik wil gebruiken van bestande waardes

 

dus bij "controle cel a5" als ik bij

"controle cel a1" getal "1" typt neemt de cal a5 de waarde over van "waardes 1, tabblad 1, cel a1"

"controle cel a1" getal "2" typt neemt de cal a5 de waarde over van "waardes 1, tabblad 2, cel a1"

"controle cel a1" getal "3" typt neemt de cal a5 de waarde over van "waardes 1, tabblad 3, cel a1"

 

en bij "controle cel a10"

"controle cel a1" getal "1" typt neemt cal a10 de som van "waardes 1, tabblad 1, cel a1" + "waardes 2, tabblad 1, cel a1"

"controle cel a1" getal "2" typt neemt cal a10 de som van "waardes 1, tabblad 2, cel a1" + "waardes 2, tabblad 2, cel a1"

"controle cel a1" getal "3" typt neemt cal a10 de som van "waardes 1, tabblad 3, cel a1" + "waardes 2, tabblad 3, cel a1"

 

dus cel a1 moet steeds verwijzen naar tabblad in bepaald bestand.

(deze moet uiteindelijk in bestand van 200 tabbladen de juiste cel gaan inlezen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er stonden wat foutjes in de formule van emiel maar de basis heeft hij wel gelegd en deze doet wat jij verwacht.

 

=ALS(A1=1;'Q:\MANUFACTURING\Projecturen\X---KOST BEREKENING\info\2\[waardes 1 .xlsx]1'!$A$1;ALS(A1=2;'Q:\MANUFACTURING\Projecturen\X---KOST BEREKENING\info\2\[waardes 1 .xlsx]2'!$A$1;ALS(A1=3;'Q:\MANUFACTURING\Projecturen\X---KOST BEREKENING\info\2\[waardes 1 .xlsx]3'!$A$1;"")))

De formule uit je andere vraag werkt niet met gesloten bestanden. Je zal deze dus enkel kunnen gebruiken als je waardes-bestanden geopend zijn.

 

Indirect werkt niet met gesloten bestanden.

aangepast door bakerman
Link naar reactie
Delen op andere sites

deze formule werkt ja,

maar wil dit gebruiken voor excel bestand met +-150 tabbladen waar ik iets wil uitlezen,

dus bij de ALS functie wordt dit zeer lange formules.

 

ik dacht dat er misschien een mogelijkheid was om in deze formule de vetgedrukte "1" door middels

van iets simpel de "1" de waarde van cel a1 te laten overnemen,

maar weet niet als dit zou eenvoudig is!

 

cel a5 >>        ='Q:\MANUFACTURING\Projecturen\X---KOST BEREKENING\info\2\[waardes 1 .xlsx]1'!$A$1

 

(indirect werkt dus enkel bij gesloten bestanden, dus als ik als bestand controle alleen open,

zullen de waardes in formule cellen niet automatisch veranderen enkel wanneer ik de 2 bestanden waardes 1 en waardes 2 gelijk open heb?)

 

alvast bedankt voor de tot nu toe oplossingen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.